Milloin menee luottotiedot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kerran meni niin pitkälle että meni perintätoimistoon kahden karhun jälkeen, ja aika kauan jaksoivat sitä periä, ei ollut rahaa maksaa ja sitten vasta joskus monen kuukauden (siis alkuperäisestä laskun eräpäivästä ) tuli käräjiltä lappu, mutta silloinkin sen sai vielä käydä maksamassa viikon sisään, jolloin sen maksoin kun sain vanhemmilta lainaa, joten aika täpärällä oli, mutta ei menneet luottotiedot ei. Ja sen jälkeen tullut järkeä touhuun mukaan...

kun lasku menee perintätoimistoon, ne perii sitä kolme kertaa (ajallisesti n.6kk) ja jos ei sittenkään maksa lasku menee ulosottomiehelle joka perii sitä vielä toiset kolme kertaa. Tämän jälkeen menee luottotiedot ja siitä tulee kyllä hyvissä ajoin kotiin ilmoitus postissa. Ajallisesti yhden laskun matka siihen et menee luottotiedot kestää noin vuoden ja on sinä aikana lähes tuplannu ittensä kun tulee kaiken maailman korkoja ja kuluja.

toinen tapa menettää luottotietonsa on saada velka käräjille ja tulla siellä yksipuolisesti tuomituksi maksamaan se. luottotiedoista ei ilmoiteta erikseen asianomaiselle vaan se on itse tarkistettava suomenasiakastieto oy:ltä

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Saaako itse tiedon jos luottotiedot on menneet?Jos lasku ehtii perintötoimiston perittäväksi ja sen maksaa, meneekö silloin luottotiedot?Kauhee paniikki..

eli sulla ei näyttäis olevan paihetta paniikkiin jos vaan saat se laskus hoidettua perintätoimistolle ajallaan. :)

Suomen Asiakastieto lähestyy kylla aina kirjeellä siinä vaiheessa, mikäli luottotiedot menneet. Mikäli Asiakastiedolle tulee ilmoitus toisesta maksuhäiriöön johtaneesta velasta sinä aikana, kun luottotiedoissa on vielä vanhastaankin merkintä, ei lähetetä erillistä ilmoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Suomen Asiakastieto lähestyy kylla aina kirjeellä siinä vaiheessa, mikäli luottotiedot menneet. Mikäli Asiakastiedolle tulee ilmoitus toisesta maksuhäiriöön johtaneesta velasta sinä aikana, kun luottotiedoissa on vielä vanhastaankin merkintä, ei lähetetä erillistä ilmoitusta.

itsellä oli 6v sitten menny luottikset. kyseessä oli yksi ja ainoa merkintä. koskaan en siitä erillistä ilmoitusta itselleni saanut. myöhemmin luottotietotilannettani selvittäessä jouduin suomenasiakastietoon maksamaan reilut 6e saadakseni omat tietoni.

kestää kauan ennen kun menee luottotiedot vaikka lasku mennyt ulosottoon. minulla kun meni tuli setä käymään kotona ja toteamaan minut varattomaksi eli ei ollut mitään mitä ulosmitata minulta. auto minulla oli mutta niitä heillä kuulemma on jo ihan tarpeeksi. oli vanha romu ei minkään arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä haastemies = ulosottomies joka tulee hakemaan rahaa :)

Haastemies työskentelee käräjäoikeudessa. Haastemies vie perille tai pyytää asiakasta hakemaan perintätoimiston paperit velkomusasiassa käräjäoikeudesta. Sen jälkeen on yleensä 14pv aikaa ottaa yhteyttä perintätoimistoon ja maksaa sinne lasku. Jos ei maksa niin sit tehdään yksipuolinen tuomio ja silloin lähtee luottotiedot. Olen ollut käräjäoikeudessa töissä ja siksi tiedän. Eli haastemies eil ole ulosottomies!

Yhteistyössä