Milloin masuvaivat loppuneet?

Hei, tarvitsisin hieman uskonvahvistusta reippaan kahdun kuukauden ikäisen masuvaivaisen tyttäreni kanssa. Loppuvathan masuvaivat jossain vaiheessa? Milloin teillä on helpottanut? Eilisen iltahuudon ja rintaraivareiden jälkeen tuntuu vaikealta uskoa, että voisi jonain päivänä olla jännittämättä sitä, tuleeko tänäänkin huutoa.

Nämä masuvaivat ovat kuulema verrattavissa koliikkiin ja loppuvat suunnilleen samoihin aikoihin. Eli eiköhän ne ala loppumaan siinä 3kk tienoilla, mikä on se koliikkiaika... Näin aikankin meillä on toiminut. :whistle:

Meillä ei varsinaista koliikkia ollut, mutta maha kyllä aika paljon silti vaivasi. Meillä vaivat loppuivat lopullisesti myös siinä kolmikuisena. Parikuisena käytettiin poikaa vyöhyketerapiassa ja se toi kyllä merkittävää helpotusta joskaan ei ihan kokonaan masuvaivoja vienyt.

Ootteko jättäneet siis mahdolliset mahalääkkeet myös silloin pois? Meillä kolmekuukautinen poika jolle annettu dysflatyl-tipppoja pari kuukautta, ja välillä mietin, et voisko niistä jo hiljalleen luopua. Tää selviää varmaankin vaan kokeilemalla..

Aku
Just jätin disflatylit poies,tytöllä on nyt ikää 2,5 kk.Ja hyvin sujuu ilmankin nykyään.
Kyllä se siitä :hug: mulle kaikki puhui että 3kk tienoilla loppuu.Odottavan aika vaan on pitkä!

Meillä loppui kuin seinään kolmen kuukauden iässä. Oppi samalla viikolla kääntymään kyljelleen, niin se varmaankin auttoi myös. Sitä ennen huudettiin aamupäivällä ja illalla. Joskus koko päiväkin... :/ Kyllä se päivä vielä tulee, että teidän pienikin on itse aurinko :hug:

Hei, meillä loppui pahimmat mahavaivat 2kk iässä, 3kk iässä kokonaan. Mielestäni sinne yli 3kk kannattaa odotella rauhassa (tai niin rauhassa kuin mahdollista ;) ) ja jos vielä 4kk ikäisenä kovasti huutaa niin silloin miettisin kyllä mahdollisia allergioita tms ja käyttäisin lasta lääkärissä.

Meillä tyttö on nyt reilu 10 viikkoa ja masu ei oikeastaan enää hirveästi vaivaa. Mutta ollaan tehty kyllä paljon erilaisia muutoksia. Relatipat, Cuplatotipat edelleen käytössä.

Joudutko antamaan korviketta? Meillä annettu n.2vkoisesta oman maidon lisänä. Tutteli vaihdettiin Baby Semperiin ja omaa maitoa pumpattu sekaan puolet. Aloitettiin liian rajusti tuo tuttelin anto, joka aiheutti varmasti suuren osan noista vaivoista.

En myöskään imetä niin usein kuin vaikka 2kk iässä , sekin helpottaa kun ei saa niin useasti maitoa. Nyt iltaisin vaatii useesti kyllä tissiä , mutta annan tuttia korvikkeeksi. N. tunnin välein annan tissiä iltaisin. (ennen jopa 15 min välein halusi tankata)

Meillä on menty koko ajan täysimetyksellä. Olen jättänyt ruokavaliosta pois maidon ja hapanmaitotuotteet, kahvin, mustan teen, hapanleivän, sitrukset, suklaan, sianlihan ja mausteisen ruoan. Tytölle on annettu ProbioottiBaby maitohappobakteereita ja homeopaattista kamomillaa. Cuplatonia kokeiltiin mutta lopetettiin lähes välittömästi. Vyöhyketerapeutilla on käyty kolmesti. Hieronta auttoi alussa tosi hyvin, mutta viimeksi ei ollut juurikaan hyötyä. Maitohappobakteerit lopetin, sillä ilmavaivat lisääntyivät reippaasti. Kamomilla on tuntunut auttavan pahimpiin kipuihin. Nyt meillä tosin taitaa vaivata tällä hetkellä enemmänkin suihkutissi ja sen mukana rintaraivarit kuin mikään muu, mutta välillä on vaikea tulkita mitä itku milloinkin on. Olen välttänyt pullosta ruokkimista tähän asti, mutta tänään olen antanut periksi ja antanut osan maidosta pullolla. Tyttö tuntuu tyytyväisemmältä. Toivottavasti tämä jatkuu!!!

Meinasinkin tätä ketjua lukiessani ehdottaa, että lypsäisit maidon pulloon ja antaisit mahdollisimman pienireikäisellä tutilla, syöttäisit mahd pystyasennossa ja röyhytä hyvin vaikka kaksi kertaa syötön aikana.. Näistä voipi olla apua...

Meillä apua oli masuvaivoihin (itseasiassa loppuivat kuin seinään) kun aloitin antamaan gefilus plus-kapseleita, jotka voi avata ja sekoittaa pieneen määrään nestettä..

Toivottavasti pian helpottaa! Kyllä siinä 3kk:n tienoilla kulkee joku maaginen raja, mulla eka vauva oli "koliikkinen", toinen sitten itse tyytyväisyys ja tämä kolmas siltä väliltä. Kaikilla kuitenkin on huomannut täysin eron siinä 3kk:n kieppeillä, ehkä jo hieman ennenkin...

Jaksamista!! :hug:

meillä mahavaivat "muutti muotoaan" kiinteiden alotuksen myötä. kakka ei heti luistanut,mikä aiheuttaa vaivoja, pullo tuli 6kk iässä mikä ehkä aiheutti myös vähän vaivaa. toisaalta mietin et onko normaalia et usein on jonkiverran vaivaa, mistä sitten tietää onko allergiaa!? on niin vaikea miettiä mille sitten olis allerginen kun syödään niin paljon kaikkea!! :/ väliin mietin korvikkeitakin, millaista niiden allergia on? ripulia ei oo, ilmavaivoja jonkiverran ja väliin posket punottaa, sitä oon kyl miettinyt oisko sitten mango tm.. no sori tuli tänne toisen ketjuun omia kysymyksiä! :ashamed:

Meillä alkoi helpottamaan 2.5kk:n iästä eteenpäin pikkuhiljaa. Kokonaan ne oli ohi 4 kk:n iässä. Ja tuo 3 kk:n rajapyykki oli kans huomattava.
Voimia sinne ihan kamalasti, odottavan aika on todella pitkä.
Jos yhtään tohkaisis, niin täällä talossa on nykyään kaksi 7kk:n ikäistä niin nauravaista ja tyytyväistä lasta. Ei uskois samoiksi kun silloin alussa.

Voima :hug:

Meillä mahavaivat olivat pahimmillaan 2-4 kk iässä. Kiinteiden aloituksen myötä rauhoittuivat pikkuhiljaa. Poika tosin pulautteli 1 v ikään asti, joten jonkin verran mahavaivoja oli melkein sinne saakka. Enne 2 kk ikää esikoispoika oli melko tyytyväinen vauva ja nukkuikin muutaman kerran silloin jopa 6 tuntia putkeen. Seuraavan kerran niin pitkään nukkui yhteen menoon vasta lähempänä puolta vuotta.

Meidän pian 6kk ikänen poika kärsii vieläkin masuvaivoista vaihtelevasti :kieh: on ollu syntymästä lähtien kovat mahavaivat ja eipä oo relat,disflatylit/cuplatonit tai muut paljo auttanut :'( koko ajan toivossa parempaan päin ja on ne vaivat helpottanut selvästi kun ikää tullut,mut ei meillä loppunut 3kk iässä...ehkä lähempänä 4kk alkoi pikkasen enemmän olemaan parempiakin aikoja ja 5kk iässä alotin kiinteitä siinä toivossa että alkais masu voimaan paremmin ja pulauttelut vähenemään,mut edelleen masua huudetaan välillä,röyhtäillään paljon ja pulautuksiakin on.nukkumiset häiriintyy vieläkin,herää röyhtäsemään kesken unien. mut eiköhän ne tästä pikkuhiljaa kumminkin jää taakse =) esikoisella loppui kiinteiden alotuksen myötä....
:hug: ja jaksamista masuvaivaisille!!Kyllä ne ajan kanssa kuitenkin helpottaa onneks :D

Kannattaa jo vahvasti harkita allergologilla käymistä, jos vatsavaivat edelleen vaivaavat jo lähemmäs puoli vuotiasta. Ei siinä ainakaan mitään menetä ja jos hyvin käy saa oikealla ruokavaliolla terveen ja hyvin nukkuvan lapsen! :flower:

Meillä loppui jo alle 2kk iässä melkein kuin seinään, samalla kakka muuttui kiinteämmäksi ja kakkauskerrat harveni jokapäiväisestä n. joka toiseen tai kolmanteen päivään. Rela-tipat oli ollut käytössä kolmiviikkoisesta asti, jolloin iltahuuto alkoi.
Ainoa muutos, minkä tein, oli se että devitol vaihtui dee-tippoihin. En tiedä oliko sillä vaikutusta, itse en aiemmin yhtään uskonut että d-vitamiinin vaihto vois vaikuttaa. Olen yrittänyt myös miettiä muuttuiko mun oma ruokavalio tuossa vaiheessa jotenkin, mutta en keksi mitä erilaista söisin tai olisin syömättä kuin ennen. Voi olla ihan vaan sitäkin, että lapsen suoli "kypsyi" ja pystyy nyt sulattamaan maidon (on täysimetyksellä) paremmin kuin ennen.

Yhteistyössä