Milloin maksetaan elokuun opintotuki vai tuleeko se vasta syyskuussa? Opinnot siis alkaneet tammikuussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu oppilaitoksesta ja siitä, miten sulle on myönnetty se. :)

Jos on myönnetty opiskelujen loppuun saakka (tai niin pitkään kun sulla on tukikuukausia jälellä) se tulee normaalisti elokuussa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mulle ainkain kelasta tuli lappu et maksetaan taas opintotukea. Mulla koulu alkaa 15.8, ja ainakin aikaisemmin on sitten vasta syyskuussa tullut puolentoista kuukauden opintotuki..

:) mistä lähtien kela on maksanut puolikkaita kuukausia?

Alkuperäinen kirjoittaja joo taas:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mulle ainkain kelasta tuli lappu et maksetaan taas opintotukea. Mulla koulu alkaa 15.8, ja ainakin aikaisemmin on sitten vasta syyskuussa tullut puolentoista kuukauden opintotuki..

:) mistä lähtien kela on maksanut puolikkaita kuukausia?

Siis näin mulle on ammatti-instituutissa tullut tuki. Elokuussa ei vielä ole tullut, koska opiskelut eivät ole alkaneet vielä maksupäivään mennessä, joten se puolen kuun on tullut sitten syyskuun kokonaisen tuen kanssa. Opiskelut aloitin 2003 tammikuussa. :)

muoks. olin siis välillä lapsen kanssa kotona. :D

Päätöksessä on, että myönnetty joulukuun 2008 loppuun. Eli nyt ei tarvitse tehdä mitään? Opinnot alkavat 13.8 eli tulee sitten elokuun opintotuki kokonaan vai vain puolesta kuusta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päätöksessä on, että myönnetty joulukuun 2008 loppuun. Eli nyt ei tarvitse tehdä mitään? Opinnot alkavat 13.8 eli tulee sitten elokuun opintotuki kokonaan vai vain puolesta kuusta?

Etkös saanu viimeviikolla kelasta mitään papereita? eikös ne lähetä ne päätökset/ilmotukset kaikille vaikka ei uudestaan oliskaan hakenut tukea.. ? mulle ainakin tuli.. siinä luki että tuki maksetaan syyskuun alussa..

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

Etkös saanu viimeviikolla kelasta mitään papereita? eikös ne lähetä ne päätökset/ilmotukset kaikille vaikka ei uudestaan oliskaan hakenut tukea.. ? mulle ainakin tuli.. siinä luki että tuki maksetaan syyskuun alussa..

En ole saanut kelasta mitään papereita

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

Mullekin tuli joskus jo viime kuussa et maksetaan normaalisti syyskuusta, elokuun puolestavälistä tuki myönnetty.

Enkä hakenut uudelleen, hain tammikuun alussa koska jatkoin opintoja. Ja tammikuussa sain paperin jossa oli et on myönnettu 12/2007 loppuun. :)

Mulle tulee ainakin kokonaan ja tosiaan 13. päivä myös aloitan. Jos sulla on verkkopankkitunnukset niin mee www.kela.fi ja sieltä kohtaan asiointi. Sieltä näet sun maksut

Yhteistyössä