Yritätkö lopettaa kertarysäyksellä? Vähitellen olisi helpompaa. Jättäisit ensin vain jonkun imetyksen vuorokaudesta, (esim. päivällä) pois, sitten harventaisit lisää, ja viimeksi ne imetykset, jotka ovat lapselle tärkeimpiä. Itse henk.koht. lopettaisin lapsentahtisesti, vasta sitten kun lapsi itse päättää ettei maitoa tarvitse. Voi kyllä sitten tarkoittaa, että imetän hyvinkin pari-kolmevuotiaaksi asti, vähintään sen verran kun olisi ihmislapsen luonnollinen imeväisaika.
Kun lypsät, niin lypsä max. 20-30 sekuntia - muuten menee aivoihin viesti, että maitoa tarvitaan.
Mieheni vaimo lopetti imetyksen kun lapsi oli noin 9 kk - äiti joutui antibioottikuurille eikä sinä aikana saanut imettää, ja koska lapsella oli tapana purra eikä maitoa muutenkaan enää tullut paljoa, imetys lopahti siihen. Hänellä ei kuulemma rinnat pingottaneet ollenkaan. Tasan ei käy onnenlahjat - mulla pingottaa välillä vieläkin vaikken edes yritä vähentää imetystä, ja lapsi on sentään jo 8 kk. En voisi edes kuvitella lopettavani tuosta vain.