Milloin lapsella on kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Milloin teidän mielestä reilu vuoden ikäisella lapsella on kuumetta?

Meillä lapsi ollu yli viikon (minun mielestä) kuumeessa. Koska mittari näyttää kokoajan yli 37 kainalosta mitattuna, välillä 38. Kun mittaan lapselta lämpöä ja sitä ei ole, niin mittari näyttää joitan 36,2. Joten mielestäni lapsellani on kuumetta jos mittari näyttää yli 37 ja muutenkin on kipeen oloinen.

Siitä tämä kysely, ku soitin tk:seen ja varasin lääkäri aikaa, että eihän ole korvatulehdus. Koska on ollyt myös tosi räkäinen ja tukkoinen reilun viikon. Siellä viisas nainen vastasi puhelimeen ja sanoin, että yli 38 astetta on vasta tuon ikäisellä kuumetta. Olen sitä mieltä että eiköhän lapsen vanhemmat tiedä asian paremmin, kuin se täti siellä langan toisessa päässä. Pientä muminaa sieltä toisesta päästä kuului, mutta antoi kuitenkin lääkärille ajan.

Tiedän että kaikissa viisaissa kirjoissa ja ohjelehtisissä sanotaan, et 38 astetta on vasta kuume. Mut itsekkin olen hoitoalan ammattilainen, ja olen siltikin sitä mieltä et maalaisjären käyttö on sallittua.

Peini avautuminen :)

Meillä tuolla puolitoistavuotiaalla alkaa olemaan kuumetta kun mittari näyttää kainalosta pauttiarallaa 37,5, sillon sen kyllä huomaa muutenkin..

Ja olen vähän sitä mieltä et jokainen vanhempi varmasti huomaa koska lapsella ei ole kaikki ok, siinä on turha kirjoja lukea.. :)

Yleisvointi ratkaisee ja vanhempi on aina parempi asiantuntija kuin puhelimessa oleva "asiantuntija". Mut jos lapsellasi on virustautia niin eipä siinä mikään auta muu kuin sairastaa pois. Anna reilusti särkylääkettä.

http://www.sygeborn.dk/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

Lämpö mitataan, kun lapsi on ensin levännyt 20 minuuttia viileässä huoneessa. Kun lapsi on aktiivinen ja leikkii, ruumiinlämpö saattaa terveenäkin nousta 38 asteeseen. Ruumiinlämpö nousee helposti myös silloin, kun lapsi oleskelee hyvin lämpimässä huoneessa. Normaali aamulämpötila on 37 astetta, ja iltalämpötila vastaavasti 37,5 astetta.

Yhteistyössä