Milloin lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieeras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieeras

Vieras
Lapsella on kuumetta, yskä ja kurkku kipeä. Mies on sitä mieltä että lapsi pitää viedä sairaalaan päivystykseen. Minä olen sitä mieltä että ei tarvitse, ellei tilanne muutu huonommaksi tai parane kolmen päivän kuluessa. Mitäs mieltä muut on?

Kuume nousi siis nyt viime yönä. Mies suuttui kun väitin vastaan tuossa, että pitääkö viedä sinne päivystykseen vai ei. Lapsi on nyt kuumelääkkeen oton jälkeen ihan pirteä.

Ja mitähän ne siellä päivystyksessä sanoo. Ei virustautiin ole lääkettä, muuta kuin lepo ja nesteet. Ja jos kerta lapsen vointi on muuten kohtuullinen niin miksi mennä kuormittamaan päivystystä. Meillä täällä ei edes pääse noilla tiedoilla hoitajaa pisemmälle, jos sinnekkään.

Minkä ikäinen lapsi? Mutta jo on puolta vuotta vanhempi miksi tosiaan pitäisi viedä lääkäriin, jos on kuitenkin suhteellisen pirteä? Miehesi panikoi nyt ihan turhaan.

Minkähän ikäinen lapsi on kyseessä? Ilmeisesti puhetaitoinen kun osaa sanoa kurkun olevan kipeä. Ei todellakaan tarvitse vielä viedä. Voithan soittaa neuvolaan ja kysyä milloin kannattaa viedä.

Jep.. Sitähän minäkin. En vaan jaksa, kun mies on sit niin loukkaantunut kun kehtaan olla eri mieltä. Tässä siis vielä se tilanne, että olen äitipuoli(se kauhea äitipuoli, joka ei edes sairasta lasta veis lääkäriin, yhyy). Se nyt kiukutteli ja meinaa viedä sen huomenna kummiskin lastenlinnaan päivystykseen jos se on huomenna kipeä, niinkun melko varmasti on, yleensä noi tollaset ei päivässä mene ohi.. Perustelin just sillä, että mielestäni päivystykseen mennään just jos on jalka poikki tai muuten akuutti tilanne ja lapset nyt usein sairastaa, eikä sille nyt aina hirveesti ees voi mitään.

Lapsella ikää 9 v.

Yhteistyössä