Milloin kolmas lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Hei! Pähkäilyjä...kolmas lapsi ois haaveissa, ajankohta mietityttää. Nyt lapset 2,5v ja 11kk. Olen ollut kotiäitinä ensimmäisen lapsen syntymästä saakka ja nyt edelleen hoitovapaalla ainakin siihen saakka ku nuorin 2v. Vakkari työ odottamassa.oisko se järkevintä ja helpointa toivoa se kolmas tähän samaan syssyyn? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos.

Millä olivat pojat juurikin sen ikäiset kun palasin töihin :) Mies jäi vuorostaan hoitovapaalle reiluksi vuodeksi. Eli pojat menivät päiväkotiin, kun pienempi oli 2v. Kolmas syntyi, kun toinen oli 3v3kk :)

Itse kyllä tykkäsin, että kerkesin olla välillä sen parisen vuotta töissäkin. En olisi jaksannut olla piedempään putkeen kotona. Joten meille tämä ratkaisu oli paras. Tosin, toinen poika oli sellainen kitisevä yökkukuuja, joten en olisi missään nimessä jaksanut silloin viellä yhtä vauvaa.... edes ajatuksissa.

Se, että teettekö kolmannen samaan syssyyn riippuu varmaan teistä? MIltäs susta tuntuu? Jaksaisitko vielä yhden pikkuisen kanssa, jaksaisitko olla vielä 2-3vuotta putkeen kotona?

Meillä lapset saatiin samaan "syssyyn". Syntyneet 1v9 kk ikäerolla ja kolmas 1v5 ikäerolla toiseen lapseen. Ja en kadu. Kaksi vanhempaa lasta leikkivät hyvin yhdessä, kun kannoin parkuvaa vauvaa ympäri huushollia tehden samalla kotihommia :) Väynyt olin ja väsynyt oli miehenikin, mutta vuorottelimme aina, että saimme kumpikin joskus nukkua pitkään tai että sai olla vain "rauhassa" hetken.

Hyviä puolia esim.
Lapset kasvavat samassa tahdissa, kohta huomaa, että kukaan ei ole vaipoissa ja kaikki ovat jo "isoja".
Heistä on seuraa toisilleen niin hyvässä kuin pahassa.
Vauvantarvikkeet ovat jo valmiina esillä, koska jäävät edelliseltä.

Huonoja puolia:
Voit joutua viemään kolmea lastakin hoitoon.
Jaat huomiosi kolmelle lapselle sekä isälle, voi olla rankkaa joskus.
Rahaa menee, kun tulevat teini-ikään.

Ikää mul jo 31, et sekin jo vähä painaa. Ja kotona oloa oon jaksanut hyvin. Pidän tästä meidän arjesta. Ja omat harrastukset tuulettaa hyvin päätä. Eniten mietityttää muiden mielipiteet ja mitä musta ajatellaan töissä kun aina vaan ilmoitan jatkavani "lomaa". Pitääkö ne mua siellä aivan lusmuna ja pitäiskö sitä pyörähtää töis välissä vain siks että miellyttäis niitä..?

[QUOTE="Vieras";25468038]Ikää mul jo 31, et sekin jo vähä painaa. Ja kotona oloa oon jaksanut hyvin. Pidän tästä meidän arjesta. Ja omat harrastukset tuulettaa hyvin päätä. Eniten mietityttää muiden mielipiteet ja mitä musta ajatellaan töissä kun aina vaan ilmoitan jatkavani "lomaa". Pitääkö ne mua siellä aivan lusmuna ja pitäiskö sitä pyörähtää töis välissä vain siks että miellyttäis niitä..?[/QUOTE]

Teet kuule aivan just niin kuin sinä haluat! Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Yhteistyössä