milloin kertoa raskaudesta muille?

• Viestiketjun aloittaja satsuma
  • Ensimmäinen viesti
satsuma
milloin, millä viikoilla tai kuukausilla ootte kertonut raskaudesta lähipiirille kuten omille vanhemmille, sisaruksille, kavereille, sukulaisille ja työpaikalla pomolle ja työkavereille?

itsellä viikkoja 6+5 ja kovasti jo toisaalta haluttais kertoa esim. perheelle. koska ymmärrän kyllä että keskenmenon riski on vielä hyvin todellinen mutta ei haittais joutua kertomaan siitä keskenmenosta noille lähimmille ihmisille. työpaikalla aion kyllä pitää asian visusti salassa ainakin 3 kuukauden loppuun, siellä ei huvittaisi joutua sitten keskenmenoja selittämään...

tää hölösuu kertoi heti omalla perhelleen... äidille iskälle sisaruksille...
töissä arvasivat ei tarvinnut ees kertoa... :D
tai "mummot" ties raskaudesta jo ennen minua... jokin tuntosarvi niil oli....

miehen suvulle kerrottin puolivälissä raskautta... öö mies ei halunnut / osannut kertoa aijemmin... ihmeukko.

Lähimmille ollaan kerrottu aina heti.
Haluan ja tarvitsen tukea myös keskenmenon sattuessa.

Töissä kerroin tällä kerralla n.rv15 "pakon" edessä. Olisi ollut ylennyksen tynkää ja lisätunteja syksylle tarjolla, en sitten viitsinyt valehdella.

Hyvin eri aikaan kaikille :) Muutamalle lähimmälle kerroin heti, siskolle n. rv7, vanhemmille sen jälkeen.. Töissä jouduin kertomaan kans n. rv7, pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Sielläkin vaan oma ryhmä tiesi, (päiväkodissa ) osa työkavereista tais tietää vasta kun arvailivat mahan pyöristymisestä.

Anoppi ja appi tais tietää viimisten joukossa, kun mies jännitti heille kertomista..

kurko
Parhaalle ystävälle aika heti. Veljelle kerroin aika alussa, kun oli meillä kyläilemässä ja olin niin järkkyväsynyt kaiken aikaa. Omille vanhemmille kerroin vajaa kuukausi sitten. Kukaan muu ei tiedä vielä mitään. Tuntuu niin typerältä alkaa pitämään jotain tiedotustilaisuutta aiheesta. "Joo, ei mulla muuta ku että oon raskaana" -so? Nyt viikkoja reilu 20. Ja tämä siis toinen raskaus, ekaa pantattiin vielä pidempään...

vi
Juu, mulla on viikko 16 menossa....enpä tuota ole kellekään kertonut, paitsi vanhemmat arvas jo melko alussa, niin oli pakko. Ei jotenkin huvita kertoa...semmosille kertoo ensimmäisenä, ketkä kysyy asiaa suoraan. Mutta jotenkin vaikea itse ottaa asiaa puheeksi. Eka raskauden kerroin yhelle kaverille melko myöhään, ehkä kun olin neljännellä kuulla. Hän jotenkin "suuttui", kun en ollut kertonut aikaisemmin. Jotenkin muutenkin hän reagoi aika helvetin inhottavasti. Nyt en uskalla kertoa hänelle tästä toisesta raskaudesta...Eikä me kyllä ollakaan mitään ylimpiä ystäviä:/

Ihan lähimmille immeisille kerrottiin aika ajoissa, ajateltiin niin että jos olis kesken mennyt niin näille ihmisille olis muutenkin asiasta varmaan kerrottu.
Muille ajan kanssa matkan varrella. Omalle suvulle kerroin vasta kun alkoi näkyä... :snotty:

Yhteistyössä