Milloin kerros-/parvisänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joko nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä siirtyivät lapset kesällä ihan tilapoliittisista syistä ja koska kuopus alkoi kiipeilemään pois pinniksestä. Alasängyssä nukkuva on 1,5v. ja yläsänkyyn meni 3-vuotias. Unipuun kerrossänky meillä käytössä. Oikein hyvin meni siirto, esikoinen on tarhassa nukkunut yläsängyssä ja heti tehtiin selväksi että sinne ei kiipeillä yksin, eikä sieltä tulla yksin pois. Ja mikä parasta esikoinen sai yläsängystä kivan "oman sopen" jonne pikkusisarus ei pääse. Hänellä on siellä kirjoja ja pelejä joita saa mennä rauhassa tutkimaan päivällä.

Meillä 2-vuotias meni alasänkyyn ja 6-vuotias yläsänkyyn. Ikean kerrossänky, en muista nimeä mutta alasänky on ihan maanrajassa ja yläsängyssä on sellainen "kuomu". Ompelin alasänkyyn verhot, ja nyt molemmilla on oma soppensa vaikka yhteisessä huoneessa asustelevatkin :)

Meillä on samanikäiset lapset kuin "kahden äipällä". Viimeyönä pian 3-vee nukkui ekan yön muuramen 126cm (+laita) korkeessa sängyssä. Hyvin meni, mutta mua alko silti hirvittämään jos se tuleekin sieltä rytinällä alas. Mites jos yöllä tulee vaikka vessahätä tms....muistaako ne huutaa apua ennemmin kuin lähtee yksin hortoilemaan. Tyttö kyllä väittää muistavansa ja on isosta sängystä tosi polleena...mut äiti on yhtäkkiä ihan hysteerinen :).

Noh, eiköhän meistä jokainen ole muutaman kerran pudonnut yläsängystä, kaatunut rappusissa tai laskenut pulkalla puuta päin. Tottakai pitää toitottaa varovaisuudesta yms, mutta mun mielestä ei ole hyvä sanoa että sängystä ei yksin saa pois tulla. Ei ne sängyt nyt NIIN korkeita ole, että siinä pää halkeaisi, sattuu varmasti mutta sattuu muutenki vähän joka välissä.:)

Meillä on samanikäiset lapset kuin "kahden äipällä". Viimeyönä pian 3-vee nukkui ekan yön muuramen 126cm (+laita) korkeessa sängyssä. Hyvin meni, mutta mua alko silti hirvittämään jos se tuleekin sieltä rytinällä alas. Mites jos yöllä tulee vaikka vessahätä tms....muistaako ne huutaa apua ennemmin kuin lähtee yksin hortoilemaan. Tyttö kyllä väittää muistavansa ja on isosta sängystä tosi polleena...mut äiti on yhtäkkiä ihan hysteerinen :).

Mä pelkäsin myöskin aluksi muistaako lapsi säännöt yölläkin. Meillä oli itkuhälyytin yläsängyn jalkopäässä että varmasti kuullaan mitä siellä tapahtuu. Ihme ja kumma lapsi kutsui äitiä tai isiä yölläkin ihan rauhallisesti eikä yrittänyt missään vaiheessa itse yksin pois sängystä. Nämä on tietysti yksilöllisiä juttuja, mutta itsellä ainakin positiiviset kokemukset.

Yhteistyössä