Milloin kannattaa uusia raskaustesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Eli kk myöhässä pari päivää. Tai no luulisin niin, kierto ollut epäsäännöllinen, ei kuitenkaan näin pitkä ennen. Rintojen arkuus saa epäilemään raskautta.
Tein eilen negatiivisen testin. Kauanko kannattaa odotella ennen uutta testiä? Olisinko hätähousu jos testaisin keskiviikkona jo uudestaan?

Jännittää, toivon että menkat alkaisi. Stressi tietysti ei auta asiaa yhtään. Tiedän, että toiveet voivat saada kuvittelemaan kaikenlaisia oireita, mutta niin voi kai pelkokin.

No tuskin joka päivä testaamisesta on hyötyä. Ajattelin josko olisi jotakin suositusta? Tai ihan vaan kokemuksia siitä milloin negatiivinen on muuttunut positiiviseksi (kun menkat ei ala) .
Ja verikokeisiin tuskin pääsee ennen kuin menkat on väh. 2 vko myöhässä, tietääkseni.

Suosituksia kun etsit, niin yleisesti raskaustestin tekeminen kannattaa tehdä kun menkat on n. viikon myöhässä.
Lähdetään siitä ja katotaan mitä sitten. Tuossa vaiheessa testi näyttää plussaa usein, jos on näyttääkseen. Jos negatiivinen eikä menkkoja vielä näy, niin uusisin testin muutaman päivän jälkeen.

Osta Clear Blue -testi viikkonäytöllä, on erittäin herkkä ja näyttää jopa ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Mulla näytti menkkojen aloituspäivänä normaali testi negaa, mutta CB:n mukaan olin raskaana ja paikkansa piti.