Milloin kannattaa tehdä raskaustesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meidän mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meidän mamma

Vieras
Hei
Mitenkäs se menee, milloin kannattaa tehdä raskaustesti? Jo ennen kuukautisten alkamista vai vasta sitten, jos niitä ei kuulu? Ei viitsisi turhaan testailla ja täällä varmaan on tietoa, milloin "pitäisi jo näkyä".
KIITOS!

Mä olen tehnyt myös molemmilla kerroilla aika myöhään, ekasta viikon 8 alussa ja toisesta viikolla 6. Oon ajatellut, että psyy se siellä kyydissä, jos kerta on ylipäänsä kyydissä, vaikken liian pian testakaan. Keskenmenohan tulee tosi usein ihan alussa, joten en ole pitänyt kiirettä senkään takia. Ekasta tosin en oireistakaan oikein raskautta kovin aikasin tunnistanut, mutta toisesta tiesin heti, kun menkat jäi pois.

Ja mulla myös on säännölliset kierrot.

Mutta kyllähän sen viivan pitäs siis testissä näkyä jo sinä päivänä, kun menkkojen ois pitänyt alkaa.

Kysynkin tässä, että tein raskaustestin eilen, joka näytti miinusta. Nyt satuin katsomaan testiä ja toisessa ikkunassa olikin todella hailea viiva näin aamulla. Testihän ei ole enää luotettava sen 5 min. jälkeen (saatikka että siitä on nyt kulunut jo tunteja), mutta voiko siihen tulla tuo toinen viiva vaikka et ole raskaana? Kuukautiset on 1-2 päivää myöhässä.

"Mutta kyllähän sen viivan pitäs siis testissä näkyä jo sinä päivänä, kun menkkojen ois pitänyt alkaa."

Juu, ei.
Kaikilla ei "nouse" raskaushormonit niin nopeasti ollenkaan.
Mulla näytti testit negaa , vaikka viikkoja oli yli 10 jo kasassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepau !:
Voi.
Kutsutaan haamuksi.
EI todellakaan enää monen tunnin jälkeen tarkoita mitään,
vaan kannattaa odottaa 3-5 päivää ja tehdä uusi testi ;O)

Tarkennan vielä, että testiajan ulkopuolella tullut haamu on roskishaamu, joka ei tarkoita mitään (testi on negatiivinen). Varsinainen haamu tulee testiajan kuluessa, ja se on positiivinen tulos. Testejä ei kannata katsoa enää testiajan jälkeen. Jos menkat ei edelleenkään ala, niin kannattaa tosiaan tehdä uusi testi. Joillakin plussa tulee myöhään.

Yhteistyössä