Milloin kannattaa ostaa imetysliivit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hatte

Vieras
Heips,

Missä vaiheessa olette hankkineet imetysliivit?
Minusta tuntuu tosi oudolta lähteä ostamaan valmiiksi liivejä joiden kokoa en tiedä. Siis olen 36+3 eivätkä rintani ole oikeastaan juurikaan kasvaneet, muuttuneet vaan raskaammiksi. Käsittääkseni rinnat voivat ns. rähjähtää ihan toisiin mittoihin imetyksen alettua, joten mistä tiedän minkä kokoiset liivit ovat oikeat? Tarvinko edes välttämättä imetysliivejä heti, sillä rintani ovat aika pienet 70-75 C.

Minulla kuppikoko suureni pykälällä jo raskausaikana. Hankin muutamat imetysliivit ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen, kun maidontuotanto oli todenteolla käynnistynyt, kuppikoko kasvoi vielä pykälällä. Heti synnytyksen jälkeen ei jaksa välttämättä lähteä liiviostoksille, joten ostaisin parit jo ennen synnytystä.

Ei kukaan välttämättä tarvitse imetysliivejä, mutta käytännössä imettäminen on paljon helpompaa niiden kanssa. Tukevat liivit tarvitset joka tapauksessa, koska rinnat muuttuvat raskaiksi. Ethän halua tahallaan venyttää ja veltostuttaa rintojasi.

kyllä ne tissit turpoo, usko pois! osta sellaiset, jonka kuppi on joustava+kätesi mahtuu kuppiin lisäksi. näillä pääset alkuu. katso valmiiksi: liike, malli, koko yms. jotta voit tarvittaessa lähettää jonkun ostamaan toiset.
itse ostin samoihin aikoihin, koska tavalliset liivit painovat jo. tosin koko muuttui 3 numeroo. pari ekaa viikkoa olivat piukat, mutta maidon tulon tasaannuttua sopivat. pärjäsin 2kpl, mutta nyt ostan kyllä parit lisää, niin ei tarvi jatkuvasti pestä.

Mulla on menossa viikko 37 ja C-tissini eivät ole mielestäni kasvaneet koko aikana. Edelleen käytän samoja liivejä kuin tähänkin asti. Ostin tosin varmuuden vuoksi sellaiset yksinkertaiset, tukevat D-kuppiset imetysliivit (takana kolmet hakaset päällekkäin), joihin tällä hetkellä menee kämmen sisään ja tarpeen mukaan kangas joustaa enemmänkin. Idea on kuitenkin, että tissit, olipa ne minkä kokoiset hyvänsä, saavat tuen myös selkäpuolelta. Painoahan niihin kyllä tulee, jos maito vain nousee.

Yhteistyössä