Milloin jouluvalot ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ärsytti viimeksi kun kadun pimeydessä kävelin. Kenelläkään ei ollut valoja pihalla! Miten paljon piristävämpää olisikaan jos olisi lyhtyjä ja tuikkuja siellä täällä kun kerran jo pilkkopimeää on.

Mun mielestä voi ihan hyvin laittaa sellaisia neutraaleja, valkoisia ulkovaloja. Ei vielä (eikä koskaan:D) mitään punaisia, monivärisiä tai kuviollisia jouluvaloja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joulukuussa ei aikasemmin minun mielestä vaikka niitä kohta rupee jo näkymään...

Voihan sitä muunlaisiakin valoja pihalle laittaa kuin sähköisiä valorimpsuja. Lyhdyt on aina yhtä tunnelmallisia. Oli kesä tai talvi. Mitä järkeä siinä on että ollaan mieluummin pilkkopimeässä kuin nauttittaisiin tästä tunnelmasta? Vai nautitteko te sitten pimeydestä?

Alkuperäinen kirjoittaja peesaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksonen:
Tuntuu hassulta, että valot perinteisesti ripustetaan vasta sitten, kun vuoden pimein, lumeton aika on ohi...

peesi

Tätä mieltä minäkin vähän olen taipuvaine ajattelemaan... Lastenkin olis mukavampi touhuta ulkona, jos olis valoja... kun nyt kuitenkin on jo tosi pimeää iltasella. Mutta inhottaa itseänikin, kun on niin korkea kynnys olla se ensimmäinen, joka valot paikoilleen laittaa. "Mitähän ne naapuritkin ajattelee..."

Niitä valoja tarvitaan nimenomaan juuri NYT! Hävetkää te vaan valoa mokomat pimeänpeikot. Minä menen sytyttämään kohta pihan täyteen valoja. Niistä riittää taatusti iloa jouluun asti. Valoon ei koskaan kyllästy!

Kyllä täällä maalla näkee jo paljon valoja,juuri lauantaina ajeltiin kylään pimeässä ja katselin miten nättiä oli kun pihoissa oli valoja/tulia :) eli mielestäni voi hyvinkin laittaa jo,itsekkin ajattelin huomenna laitella jotain ulos..

Kyllä mä olen yleensä marraskuun alussa laittanut, nyt en kerennyt vielä mutta täytyy tänään viritellä. Mulle ne on ulkovalot eikä jouluvalot, sisälle laitetaan sitten jouluvalot ja kyntteliköt yms joulukuun alussa.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Kyllä mä olen yleensä marraskuun alussa laittanut, nyt en kerennyt vielä mutta täytyy tänään viritellä. Mulle ne on ulkovalot eikä jouluvalot, sisälle laitetaan sitten jouluvalot ja kyntteliköt yms joulukuun alussa.

Just näin.

Sunnuntaina laitoin:) Meillä ei ole edes katuvaloja, on mukavampi olla omalla pihalla ja tulla kotiin kun on valot.
Mun mielestä ne on just pimeänajan valot ja jouluvaloja on sitten esim. kyntteliköt jotka laitetaan sisälle ennen joulua.

Yhteistyössä