Poika (8kk) sai sen siis ti klo 10. No, oltiin päivällä kylässä ja ihan jaksoi leikkiä ym. Vähän aristi jalkaa johon oli pistetty. Kotiin tultiin vähän ennen klo 19 ja mä menin isomman kanssa saunaan, pienempi jäi isin kanssa leikkimään ihan iloisena ja reippaana. Hetken kuluttua mies tulee sanomaan, että lapsi vaan vapisee ja on ihan tuli kuuma. Kuumetta oli melkein 40, sitten vaan pronaxenia+pamolia naamaan, mutta kuume ei lähtenytkään laskemaan vaan nousemaan. No sitten päivystykseen, siellä tarkkailua ja verikokeita. Ja kotiin, takaisin jos kuume ei pysy lääkkeillä kurissa.
Päästiin kotiin, niin jo kuume 39.6 (3h edellisistä lääkkeistä ), annoin pamolia ja kuume taas vaan nousi. Vähän ajan päästä jo yli 40, mitä olis ollu jos en olisi antanut sitä lääkettä!?
Soitin ensiapuun, että mitäs mä nyt teen. Enhän mä voi 3h välein pamolia antaa. No se sitten soitteli lastenlääkärille ja sitten mulle että vauhdilla ensiapuun.
Siellä sitten meitä hoidettiin sikainfluenssa potilaina, otettiin kaikki testit ja PALJON verikokeita ja nielunäytteitä. Sielläkin kuume 39,6.
No sitten tuli käsky osastolle ja aloitettiin tamiflu. Aamuyöstä taas kuume yli 38 (nousi alle 5min. Ensin hoitsu mittas ja oli 37, mutta mittas vähän ajan kuluttua uudestaan kun pojan syke huiteli reippaasti yli 200), mutta laski sitten kuitenkin lääkkeellä 37. Puolilta päivin 38,5, mutta taas laski lääkkeellä ja päästiin sitten kotiin. Nyt sitten tarkkailua ja takasin taas jos tulee yskää, kuume nousee korkeammaksi ym.
Tälläinen reaktio meillä ja sai molemmat, sika- ja influenssarokotteet.