Milloin hanavettä/pullotettua vettä juomaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesipoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vesipoika

Vieras
Meillä poika on nyt 9 kk ja näin kuumina päivinä annan nokkamukista keitettyä vettä janojuomaksi imetyksen lisäksi. Välillä olen laittanut nokkamukin jääkaappiinkin, jotta olisi raikasta, kylmää vettä. Milloin olette antaneet suoraan hanavettä janojuomaksi ja voiko pullotettua vettä antaa jo tämän ikäiselle (ajatellen kesän reissuja, jolloin veden keittäminen voi olla hankalaa)?

Hmmm, mä oon kyllä jo 5kk ikäiselle antanut..? Vaikka ei se vielä suuria määriä vettä akas saakaan.. Mulle on kerrottu, että kun alkaa kiinteitä antamaan, ei tarttisi enää keittää juomavettäkään. Mutta oonkohan nyt ihan hakoteillä..?

Tiedoksi, että pullotettu vesi ei välttämättä ole yhtään sen puhtaampaa kuin suoraan kraanasta otettu. Tässä yksi asia jossa meitä kuluttajia höynäytetään..

Tavallista hanavettä voi antaa heti, kun alkaa antamaan kiinteitäkin eli turhaan keittelet vesiä. Pullovettä ei tosiaankaan suositella, koska siinä monesti on enemmän bakteereja kuin tuoreessa kraanavedessä.

Pullotettujen vesien puhtausvaatimukset on väljemmät kun hanaveden, joten hanavesi on puhtaampaa. Pullovesi on todella kätevää jossain mökillä, missä kaivoveden laadusta ei ole mitään tietoa.
Hanavettä en ole vauvalle ikinä keittänyt ja syöhän tommonen 9kk ikäinen ulkonakin jo kaikkea eikä kotona kenkiä, rattaita yms ulkojuttujakaan keitetä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vesipoika:
Meillä poika on nyt 9 kk ja näin kuumina päivinä annan nokkamukista keitettyä vettä janojuomaksi imetyksen lisäksi. Välillä olen laittanut nokkamukin jääkaappiinkin, jotta olisi raikasta, kylmää vettä. Milloin olette antaneet suoraan hanavettä janojuomaksi ja voiko pullotettua vettä antaa jo tämän ikäiselle (ajatellen kesän reissuja, jolloin veden keittäminen voi olla hankalaa)?

Siis, mitä?! Itse en ole KOSKAAN keittänyt lapselleni vettä. Kraanavesihän on maailman puhtainta Suomessa! Lopeta nyt hyvä ihminen sen veden keittäminen, aivan turhaa ja todellakin ylivarjelua. Poikamme on juonut vettä noin 4-kuisesta aina silloin tällöin, ja nyt tietenkin helteillä useasti päivässä.

Siis, mitä?! Itse en ole KOSKAAN keittänyt lapselleni vettä. Kraanavesihän on maailman puhtainta Suomessa! Lopeta nyt hyvä ihminen sen veden keittäminen, aivan turhaa ja todellakin ylivarjelua. Poikamme on juonut vettä noin 4-kuisesta aina silloin tällöin, ja nyt tietenkin (11kk) helteillä useasti päivässä. Ja onhan se 9-kuinen jo iso, voit toki antaa pullovettäkin. Miksi ihmeessä tätä edes epäilet?

Ei ole edes tullut mieleenkään, että vauvalle annettava vesi pitäisi keittää. Poika on nyt 7,5 kk ja olen antanut kraanavettä. Kun ajattelee mitä kaikkea se vauva sinne suuhunsa tunkee etenkin näin koiraperheessä, niin veden keittäminen on todellakin turhaa.