Vantaalla mekin ja herra oli 1v 1kk kuukaus kun mentiin (tosin joutu siirtämään sairauden takia, olis ollu ku oli 1v) ekan kerran suuhygienistille. Justiinsa samat toimet siellä tehtiin, ja seuraava käynti n. kolmen vanhana.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 19:14 Hema05 kirjoitti:eka käynti meillä oli 8kk iässä kun oli jo muutama hammas.täsllä käynnillä katsottiin vaan suuhun ja annettiin fluoraus ym. ohjeet jatkoa ajatellen.
nyt mennään hammalääkärille tytön ollessa 2-2.5 v.
tämä vantaalla
Joo, meilläkin sanottiin 1v-neuvolassa että kutsu tulee kotiin, mitään ei ole kuulunu ja tyttö nyt 1v5kk... Soitin jo kerran että ollaanko meidät unohdettu, ei kuulemma, mutta siltikään ei kutsua kuulu. Olisin kaivannu ohjeistusta hampaiden hoitoon, mutta oon sit kyselly muilta äideiltä suositukset hammastahnan, purukumin, tutin yms. käytöstä..Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 07:50 RPM kirjoitti:Turussa kurkataa joskus vuoden ikäisenä ekan kerran sitte 3 vuotiaana seuraavan kerran. Mun mielestä liian pitkä väli mitä jos oliski reikiä niitä voi aivan hyvin jo ton ikäisellä olla, mun mielestä pitäis olla vuoden välein joku tarkistus.
Niin ja tämä joka katsoo neuvolassa on kuitenkin hammashoitaja/suuhygienisti ettei siis neuvolantäti.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 22:42 vieras kirjoitti:Tampereella neuvolassa katsotaan 1 ja 2v neuvoloissa ja jos ei ole mitään normaalista poikkeavaa,syyhygienistille tulee kutsu 3v ikäisenä.
Niin ja Kotkassa asutaan :wave:Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 12:24 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:Tuossa reilun puolentunnin päästä meillä on eka käynti, tyttö tuli toissapäivänä 1,5v =)