Milloin ensimmänen tutti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piush

Vieras
Tuli vain mieleen, että missäs vaiheessa teidän muksut on alkanut syömään tuttia?

Joko vastasyntynyt tarvitsee tutin? Itse olen tutti asiassa vähän hämilläni..

meillä molemmille lapsille on annettu tutti jo synnytysos. imeminen ollut sitäluokkaa, et kätilöt ehdottivat tutin käyttöön ottoa...rinnatkaan ei olisi kestäneen siinä imussa =)

Neitimme joka on nyt 10kk.,ei huolinut ollenkaan tuttia,sylki vain pois! Kun nyt antaa tuttia,sita on kiva pureskella vaarinpain! Kaksi neljasta on huolinut tutin! Yksi lapsistani oli jo mahassa olessa imenyt peukkua,joten imi sita sitten 6v. asti

Ei lapsi sitä koskaan TARVI pakolla mutta jotkut ottaa käyttöön esim vauvan itkeskelyn takia. Meillä hoitajat laittoi tutin kysymättä sairaalassa esikoiselle kun olin niin romu etten kyennyt ite hoitaan vauvaa pariin päivään vaan se oli hoitajilla(ja vaan tisuttelut mulla), kuopukselle ite sairaalassa pyysin tutin ettei mesois :D

Tutti ei ole pakollinen. Tee päätös sen antamisesta tai antamattomuudesta kun lapsi on syntynyt. Tutti helpottaa varmasti joissain tilanteissa mutta ilman sitäkin pärjää.
T: kahden täysin tutittoman lapsen äiti

meillä esikoinen opetettiin tutille 4kk:n iässä, kun alkoi syömään peukaloita kovasti (helpompi vierottaa tutista, ko peukusta), toinen ei syönyt lainkaan. kolmas söi 2kk:n iästä ja neljäs ei ole tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
meillä esikoinen opetettiin tutille 4kk:n iässä, kun alkoi syömään peukaloita kovasti (helpompi vierottaa tutista, ko peukusta), toinen ei syönyt lainkaan. kolmas söi 2kk:n iästä ja neljäs ei ole tarvinnut.

ja siis tutilliset vieroitettiin tasan vuodeniässä ja se kävi helposti. Tätä ikää suosittelen...jos nyt tutille käytte :-)

Yhteistyössä