Milloin ekat harmaat ja onko totta,et muukin ku perimä vaikuttaisi harmaantumiseen?

Mä olen blondannu hiuksia 16-vuotiaasta asti ja nyt vajaa vuosi sitten tummensin kunnolla. Viime aikoina on alkanu löytyä harmaita, tai oikeestaan valkoisia hiuksia juurikasvun seasta :eek: :eek: :eek: :eek: Johtuuko jatkuvasta värjäämisestä vai onko vain perimän sanelemaa?

Mietin vaan,että tässä tummassa toi juurikasvu vasta pomppaakin silmille,jos valkeeksi muuttuu. :'(
 
:)
Minä aloin harmaantumaan tuossa noin kolmikymppisenä. Kolmevitosena olin jo harmaampi kuin esim. isäni, jolla ei vielä päälle 7-kymppisenäkään ole juuri lainkaan harmaata. En ole värjännyt hiuksiani, joten siitä se ei johdu.
Itse välillä mietin, että voisiko oikeasti käydä niin että "harmaantuu yhdessä yössä"... Minulla nimittäin harmaantuminen alkoi niihin aikoihin, kun elämässä oli suurta surua? Mutta ehkä kuitenkin uskon enemmän ihan siihen, että tämä on geeneissäni...
 
harmaana
Mä oon aina ollut harmaana enkä ole ajatellut että geenit tähän vaikuttaisivat. En vaan ole halunnut nimimerkkiä. Mun mielestä täällä on aina ollut harmaita, että vaikea sanoa, koska oli ekat.

:)
 
Mä oon 27, ja viime syksynä huomasin pari ihan harmaata haituvaa ohimolla. Onneksi vaan pari ja nyppäsin pois samantien. :D
Geeneissä taitaa olla, tätini jo vuosi sitten kyseli, onko harmaita näkynyt... On kuulemma suvussa tosiaan rasitteena jo 30v tietämillä :eek:
Ja värjäillyt olen hiuksia teini-iästä saakka... mutta tuskin siitä johtuu. Viime viikolla taas laitoin just mustan värin.
 
mia
Mun yksi sukulainen, joka on todella tumma, alkoi harmaantua näkyvästi noin 35-vuotiaana. Silloin oli jo esim. etuhiukset ihan harmaat. Ei värjänny niitä mitenkään, ja useimmat luulivatkin häntä viisikymppiseksi....ja kyseessä siis nainen.
 

Yhteistyössä