Milloin baby bjornin kantoreppuun kasvot menosuuntaan?

kyllä kai sä sen itse huomaat parhaiten. Sitten kun se ei heilu joka suuntaan ja kannattelee itse päätään, eikä sitä tarvitse tukea.. Yleensä lapsi alkaa päätään kannattamaan siinä 3-4 kk iässä, mutta se on yksilöllistä
 
Lapsen selkä ei ole siihen tarpeeksi vahva ennen kuin hän osaa itse seistä. Vauvan selän ei kuulu olla notkolla vaan pyöreänä, ja notkolle se menee kun kantaa rintarepussa kasvot menosuuntaan.

Etkä itsekään varmaan tykkäisi roikkua koko painollasi nivusten varassa. Tekee huonoa lonkille ja jalkojen verenkiertokin voi huonota,
 
juu, kiitos mielipiteista :) varmaan joo huomaan itse sitten parhaiten mutta olisi kiva tietaa miten muilla eli kauanko tassa viela odottelen. Tuosta nivusillaan roikottamisesta; en juu varmaan tykkaisi siita itse mutta jospa vauva tykkaakin ;) Kantoliinassa ei viihdy yhtaan kun ei tykkaa pitaa paata rintaani vastaan eika nae mitaan. Kantorepussa viihtyy hetken aikaa mutta sitten alkaa ns tikka-efekti kun alkaa nokittaa paallaan rintaani. Yrittaa selvasti saada paataan niin etta nakisi jotain mutta ei taaskaan viihdy poski rintaani vasten. Ja tarkoitukseni ei ole kayttaa reppua pitkia aikoja (liinailijoiden ei tarvitse siis hermostua ;)) vaan apuna lyhyilla matkoilla. Vauva tykkaa olla sylissa kasvot menosuuntaan joten ajattelin etta viihtyisi repussakin kasvot menosuuntaan. Viela siis olisi kiva kuulla minka ikaisena muilla on siirrytty kasvot menosuuntaan.
 
Elinan äiti, oletko kokeillut kantaa lonkalla tai selässä kantoliinalla?

Usein vauvoilla tulee kausi jolloin eivät halua olla kantoliinassa kasvot kantajaa vasten. Meidänkin vauvalla oli sellainen kausi. Oli tosi rasittavaa kun ei yhtään viihtynyt liinassa mutta sylissä halusi kuitenkin olla. Kausi menee kuitenkin ohitse, en lähtisi tuollaisen vaiheen vuoksi riskeeraamaan lapsen fyysistä kehitystä kantamalla rintarepussa. Vaikka vauva ei protestoisikaan nivusiin tulevaa painoa, et voi tietää aiheuttaako kantaminen vahinkoa nivusiin, isoihin suoniin tai selkärankaan.
 
Meillä 3kk ikäinen neiti ja nyt oon rintarepussa pitänyt kasvot poispäin, kannattelee päätään itse hyvin. Meillä kyllä lyhyitä aikoja kotona rintarepussa (ei esim. kauppareissujatms.), eikä päivittäin (viitaten edellisiin kommentteihin).
 
Meillä sekä reppu että kantoliina käytössä. Mies kantaa vauvaa (6kk) repussa ja minä useimmiten liinassa. Vaikka liina onkin vauvalle varmasti fyysisesti parempi, on reppu huomattavasti nopeampi ja helpompi laittaa esim. kesken kauppareissun, kun vauva herää vaunuissa ja haluaa pois, ja näin päästään kaupasta 10-15min matka kotiin (ei siis kanneta juuri pidempiä aikoja!). meillä mies ei ainakaan ala liinaa sitomaan muualla kuin kotona, itsekään en mielellään, kun ei kovin helppoa meille ja liina likaantuu. Ja kuuma tulee kesäkeleillä, jos liinan valmiiksi sitoo päälleen. Päiväunet vauva nukkuu vaunuissa (liikkeellä), liinassa tai repussa ei nuku, vaunuissa taas ei viihdy hereillä ollessaan ja sylissä kantaminen vaunujen työntämisen ohessa ottaa voimille.
Kannan liinassa kasvot itseenipäin ja ei voi taata, että meidän vauva aina jaksaa siinä olla edes sitä 10-15min, kun ei menosuuntaan näe. Meillä trikoinen liina, lonkalla kantamista ei kai voi ajatella sillä?
Mielellään käyttäisin itse liinaa, jos vauva vain viihtyisi, kuten pienempänä!
Pilaammeko nyt vauvan fyysisen kehityksen näillä yksittäisillä kantamisilla repussa? Jos joku on sitä mieltä, niin ehkä sitten tästä lähin käärin mieheni kotona jo kantoliinaan kauppareissuja varten =)
Vauvamme konttaa, istuu ja muutenkin mielestäni fyysisesti lahjakas puolivuotiaaksi, toivottavasti emme nyt pilaa kehitystä ;)
 

Yhteistyössä