Milloin aloitte ostamaan vauvalle tarvikkeita ja mitä muistutus mitä kaikkea pitää ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin, millä viikoilla aloitte ostelemaan vaunuja, sänkyjä ym? =)
Ja olis kiva sellanen pikamuistutus että mitäs kaikkea tärkeetä se tuleva vauva nyt tarviikaan...? Viikkoja 19+ eikä vielä mitään olla ostettu, joko tulee kiire? :D

*vaunut
*sänky
*turvakaukalo
*vaatteita jonkinverran pakkauksen lisäksi
mitäs muuta? no vaippoja tietty... tutti,pulloja varalta... joku hoitotaso pesukoneen päälle? oisko se kätevä kun tilaa ei oikein ole? vai parempi sellanen sängyn päälle tuleva puinen taso makkariin?

mitäs se pieni muuta tarvii? lakanoita? vai tuleeko niitä pakkauksessa... harsoja?

Kaukalon ostin noilla viikoilla, vaunut pari viikkoo sit ja viime viikolla sängyn nyt rv27..Pikkutilketta kuten tuttipulloja, vaippoja, sinkkivoidetta, alustoja jne jne. tuli viime viikonloppua hankittua ku olin äiteen kanssa kaupoilla..Vaatteita mulla on ollut jo mooooonta viikkoa koska sain käytettynä kavereilta 2 jätesäkkiä niitä. Vielä pitäis sitteri ja hoitoalusta pesukoneen päälle hankkia, siinäpä ne sitten onkin... :D

Meillä on hyvin toiminu vaipanvaihtoalusta pesukoneen päällä. Tykkään että on helppo pestä kun lavuaarikin on vieressä :) Vaippoja, harsoja, tutti ja tuttipullo, korviketta mikäli maitoa ei tule/se ei riitä, lakanoita, vaatteita, nenäfriida, vaunuihin viltti/makuupussi (tulee kyllä pakkauksessa jos otat).

Amme, rasvaa, vanupuikkoja (mm. navan puhdistukseen)

Vaunut ja sänky ostettiin rv 19 (koska silloin oli tosi hyvä ale. :D). Samaan pakettiin tuli itkuhäly kaupan päälle.

Vaatteita aloin ostaa joskus reippaasti puolen välin jälkeen ja vikan kuukauden aikana loput tarvittavat.

Mä kiittelin sitä, että ostin rintapumpun jo valmiiksi. Piti meinaan alkaa lypsää heti, kun laitokselta kotiin pääsin, jotta sain maidon nousemaan. =) Muuten ei olis imetys onnistunut..

Ei tule vielä kiire. :) odottele rauhassa ainakin pari kuukautta. :) Pakkauksen vaatteista ei meidän pienokaiselle ollut apua alkuun ollenkaan, ainoastaan lakanat ja harsot sieltä oli heti käytössä, muihin vaatteisiin olisi 3kg tyttömme hukkunut. Tuossa oletkin itse luetellut tärkeimmät. Sitten ihan lähellä h-hetkeä muista itsellesikin ostaa tarvittavat: imetysliivit, liivinsuojia, siteitä, kaalinlehtiä... Tsemppiä odotukseen :) Maltti on valttia ;) Meillä ei ollut mitään hoitotasoa/-alustaa sängyn päällä vaihdettiin vaipat, itse istuin vieressä.

Vaunut ja huonekalut ja vanna ostettiin noin kuukausi ennen laskettua aikaa, vaatteita ostelin vähitellen ihan alusta asti. Meille tarpeellisia oli harsot sun muut mitä nyt äitiyspakkauksessakin tuli. Ja mulle tarpeellinen oli rintapumppu minkä mies kävi ostamassa pari päivää sen jälkeen kun oltiin kotiuduttu.

kiitos, tulipas hyviä vinkkejä! =) ja imetysliivit pitäis kait kans... itkuhälytin? vauva syntyy kesällä, niin voi olla käyttöä suht heti...

Osaisko joku sanoa tosta hoitotaso-"ongelmastani", eli kumpi parempi; pehmuste pesukoneen päälle kylppäriin (pesumahdollisuus lähellä ), vai hoitotaso pinnasängyn päälle makkariin (vaatteet lähellä )?

Vielä kerkeää hyvinkin, itse aloin hankkia rakenneultran jälkeen ekoja tavaroita. Vaunut ostettiin ihan lopuraskaudesta, kun niitä piti miettiä kauan :)

-Pesukoneenpäälle voi laittaa hoitoalustan, se pinnasänkyyn tuleva oli vähän no sellainen ettei sitä kauaa voinut käyttää.
-Osta myös kipulääkettä vauvalle varalta.
-Lakanoita kannattaa hankkia ja peitto, tulee pyykkiä paljon kun pienet puklauttelee ja pissat saattaa vuotaa vaipasta.
-Vauvaöljyä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos, tulipas hyviä vinkkejä! =) ja imetysliivit pitäis kait kans... itkuhälytin? vauva syntyy kesällä, niin voi olla käyttöä suht heti...

Osaisko joku sanoa tosta hoitotaso-"ongelmastani", eli kumpi parempi; pehmuste pesukoneen päälle kylppäriin (pesumahdollisuus lähellä ), vai hoitotaso pinnasängyn päälle makkariin (vaatteet lähellä )?

Minun mielestä se pesukoneen päällinen, kun tosiaan on se vesipiste vieressä...Vauvoilla kun on tapana ruikkia just sillon kun ei tarttis niin juokse nyt sit pissaavan vauvan kanssa pesulle makkarista...

Meillä oli aluksi hoitotaso sängyn päällä ja oli tosiaan kätevä kun vaatteet oli lähellä ja se pikkuinen vaippapakettikin mahtui siististi viereen. Mutta kun vauva alkoi nukkua sängyssä, siirrettiin se puinen taso pesukoneen päälle. Muuten ois saanu nostella tasoa pois ja takaisin mikä ei olisi ollut kovin kätevää ja isomman lapsen kanssa oli mukava että se vesipiste oli lähimpänä. Minä en olisi voinut vaihtaa vaippaa sängyllä, kun leikkausarpea kiristi niin, että ihan suoraan istumaankin pääsy oli hankalaa, saati että olisi tarvinut pyöriä sängyllä.

Minä suosittelen ehdottomasti pesupaikan viereen. Etenkin pojilla on taipumusta lurauttaa mihin tahansa 360 asteen kaaressa, jos vahingossakaan unohtaa jättää rätin kulman laittamatta jalkojen väliin. Mukavampi se on vellipeppu nostaa hanan alle vierestä kuin raahata jostain kauempaa tai käyttää rasiallinen peppupyyhkeitä sen kaiken kuran poistamiseen. Meillä oli kylppärissä korihylly pyörillä, missä oli vaihtovaatteet ja vaipat.

Yhteistyössä