Milloin aloitat joulun valmistelun kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Elikkä milloin laitat valoja pihalle ja sisälle, kaivat joulukoristeita esille ja muutenkin teet kodista jouluisan?

Itse ajattelin viikonloppuna kaivaa ekat koristeet esille, tosin nyt on jo pari koristetta esillä, kun ollaan ne saatu viime viikonloppuna, niin pistin samantien esille.

Ulkona on niin synkkää ja ankeaa, joten ostin pihalle yhdet pihavalot, että saadaan edes jotain valoa tähän synkkyyteen :)

Meillä ei joulua edelleenkään vietetä kaapissa/kaapeissa joten ne jää kyllä puunaamatta. Enkä aio ottaa stressiä joulusta muutenkaan vaan teen pikkuhiljaa leipomisia jne. Enkä kyllä edelleenkään ymmärrä että miksi pitäisi olla sen sataa sorttia jos syömässä on oma porukka. Vai olenko ymmärtänyt joulun merkityksen ihan väärin kun en sitä pidä ylensyönnin ja kalliiden lahjojen juhlana???

[QUOTE="vieras";25091145]Meillä ei joulua edelleenkään vietetä kaapissa/kaapeissa joten ne jää kyllä puunaamatta. Enkä aio ottaa stressiä joulusta muutenkaan vaan teen pikkuhiljaa leipomisia jne. Enkä kyllä edelleenkään ymmärrä että miksi pitäisi olla sen sataa sorttia jos syömässä on oma porukka. Vai olenko ymmärtänyt joulun merkityksen ihan väärin kun en sitä pidä ylensyönnin ja kalliiden lahjojen juhlana???[/QUOTE]

En minäkään kaappeja puunaa, kaivelen nuo joulukoristeet tuolta kaapista esille ja laittelen niitä pikkuhiljaa esille.

VAIKKA meillä ei joulua vietetä kaapissa niin kyllä minäkin tykkään käydä kaapit kunnolla läpi ennen joulua. Sillon laitan kaikki turhat tavarat pois jotta mahtuu taas lisää turhaa tavaraa :whistle: Samaan syssyyn tulee käytyä kaikki lasten vaatekaapit läpi ja pienet vaatteet varastoon/myyntiin ym. Ennen joulua on kaikista kätevin käydä ne läpi kun yleensä sillon viimeistään saa heivata syyskamppeet pesun kautta varastoon, laittaa syyskengät pois, kaivella luistimet ym tilalle :)

Meillä siis kans kohta kaapit käyty läpi. Enää olohuoneen ja vessan kaapit. Ens viikolla alan puhdistamaan seiniä, ainaki kuraeteinen ja leikkihuone näyttää siltä, että täytyy ihan kunnolla taikasienellä käydä läpi.

Sen jälkeen siivoukset saa olla, perus siivouksilla mennään jouluun asti. Just ennen joulua vähän perusteellisempi viikkosiivous (peittojen tuuletukset ym.).

Lahjoja oon hankkinu jonkun verran myös. Eli ihan kohtalaisella mallilla mielestäni :)

ai niin, joulukuusi meillä tuodaan aina 2vkoa ennen joulua ja heivataan pihalle uutena vuotena.

Ulkovalot on laitettu.

Sisälle laitetaan koristeet yleensä samalla kun kuusi tuodaan.

Leipomaan alan heti kun saan tän ison siivouksen pois alta.

Joulukuun 1. päivänä varmaan otan joulutavarat esille ja teen piparkakkutalon :) Siivoillut olen jo jonkin verran, käynyt läpi kaappeja että saan kirpparille tavaraa, vaihtanut joidenkin tavaroiden säilytyspaikkoa jne. Haluaisin saada kaikki isot siivousjutut ennen joulukuuta valmiiksi. Lahjat on melkein kaikki hankittu.

Mulla on muuten jo keväästä asti ollut niin makaaberi piparkakkutaloidea että jos mä linkitän kuvan tänne niin palsta räjähtää :D
Viime vuoden WTC-talokin jakoi jo aikalailla mielipiteitä...

Voi kun tietäiskin milloin pääsee laittamaan joulua. Muutto edessä ja tarkkaa ajankohtaa ei tiedä, siis jouluviikolla päästään muuttamaan, mutta voi hyvinkin olla vain päivä ennen joulua. eipä siinä kovin kummosia ehdi laittamaan.

Yhteistyössä