milloin alkuraskauden ultraan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fioona36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fioona36

Vieras
Viikkoja on nyt 5+6 eli ihan alussa ollaan. Olen menossa perjantaina gynelle, mutta mietin onko vielä liian aikaista nähdä ultrassa mitään..? Neuvola-ajan sain vasta lokakuun loppuun, mutta tuntuu että haluaisin varmistusta että olen ihan oikeasti raskaana!

Esikoista siis odotan, ja ihan pihalla näistä jutuista! Kertokaa vielä hyviä vinkkejä, mitä muuta voisin lääkäriltä kysellä perjantaina:)

itse kävin omien laskujeni mukaan viikolla 7 ultrassa, jossa näkyi pikkuinen syke <3 Ultran mukaan viikkoja oli vasta 6+0 eli kyllä hyvin mahdollisesti nähdään että onko siellä ketään. Sykettä ei aina näy noilla viikoilla mutta useimmiten nähdään kyllä raskaus. Itse pyysin gyneä myös tarkastamaan munasarjat ja kohdun muutokset koska mulla oli kovia kipuja. Kaikki meni hyvin ja ihana poika tuli. Onnea :)

Kiitos vastauksesta! :)

En millään malta odottaa saavani varmistuksen siihen että olen oikeasti raskaana ja että kaikki on ok! Niin paljon on lähipiirissä ollut tuulimunia ja keskenmenoja, ettei yksinkertaisesti uskalla iloita vielä mistään. Tätä raskautta on odotettu 1,5 vuotta ja kun ikääkin on jo 36, sitä hermoilee ihan joka asiaa :D

Toivottavasti perjantaina näkyisi jotain varmistusta asiaan, lokakuun loppuun on liian pitkä aika!!!

Alkuperäinen kirjoittaja fioona36:
Kiitos vastauksesta! :)

En millään malta odottaa saavani varmistuksen siihen että olen oikeasti raskaana ja että kaikki on ok! Niin paljon on lähipiirissä ollut tuulimunia ja keskenmenoja, ettei yksinkertaisesti uskalla iloita vielä mistään. Tätä raskautta on odotettu 1,5 vuotta ja kun ikääkin on jo 36, sitä hermoilee ihan joka asiaa :D

Toivottavasti perjantaina näkyisi jotain varmistusta asiaan, lokakuun loppuun on liian pitkä aika!!!

Minä kävin varhaisultrassa kierron mukaan viikoilla 6+4. Pikkuinen sydän sykki kovasti. Ultran (sikiön koon) mukaan ikää oli 7+1.

Meidän vauvamme on IVF-vauveli, joten alussa ultrattiin tarkasti. Kävin ekassa ultrassa viikolla 6+5. Klinikkamme kovasti varoitteli etukäteen, että sykettä ei välttämättä vielä siinä vaiheessa näy eikä siitä kannata huolestua. Onneksemme vahva syke kuitenkin pompotteli ruudulla.

Ultralla voidaan aikaisessakin vaiheessa kuitenkin varmistaa, että sikiö on kohdussa eikä sen ulkopuolella ja monta sikiötä kohdussa on. Toivotaan, että näet sykkeenkin jo perjantaina!

Yhteistyössä