Milloin alkaa maha kasvaa 2.raskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkosta ootellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkosta ootellessa

Vieras
En muista, että onko tästä täällä lähiaikoina ollut keskustelua, joten kysynpä nyt sitten.
Eli toista lasta odotetaan ja raskaus on vielä ihan alussa, rv 5+4. Olen kuitenkin ehtinyt jo miettiä, että alkaaakohan se maha näkyä toisessa raskaudessa aikaisemmin kuin ensimmäisessä? Muistelisin, että esikoista odottaessa alkoi entiset housut ahdistaa rv 17 tienoilla. Jostain muistan lukeneeni, että toisessa raskaudessa maha "röllähtää" jo aikaisemmin esille?

Pohdiskelen tätä siksi, etten millään haluaisi kertoa raskaudestani muille vielä vähään aikaan, ainakaan töissä.

NO ainakin itselläni oli ihan turha peitellä raskautta siinä np-ultran tienoilla, mielestäni jo aiemminkin. Ensimmäistä odottaessa alettiin raskaudesta kysellä joskus rv20 paikkeilla ja äitiyshousujakin aloin käyttää vasta rv18 alkaen. Eli mulla oli tosi iso ero ainakin.

Ei taida olla ihan kiveen hakattu tuokaan, että se toinen raskaus näkyisi jotenkin aiemmin. Varmaan yleisempää toki on niin.
Itselläni vatsa on alkanut näkymään aina tosi myöhään ja jäänyt lopultakin pieneksi. Tässä neljännessä monet alkoivat bongailla vasta rv 30+. Olen pienikokoinen, bmi 22, kohtu eteenpäin kallellaan jne jne. Silti näin!
Äippähousut kyllä olen vetänyt jalkaan aika aikaisin, kun pientä turvotusta vatsassa kuitenkin ja se ahdistaa ikävästi.
Parhaiten tietää, miten omalla kohdalla käy vähitellen viikkojen kuluessa :-)

Yhteistyössä