Milliset kummit sinulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vekkuli vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vekkuli vieras

Vieras
oletko yhteydessä heihin ja toisinpäin ja muistatteko toisianne muutenkuin joulukortilla kerran vuodessa?

Tuli vaan mieleeni kun omat kummit eronneet monia monia vuosia sitten ja en ole nähnyt kummisetääni sen koomin,kerran puhunut puhelimessa vuosia sitten ja kummitätini olen nähnyt rippijuhlissani viimeksi(-95),kortti menee(ja joskus tulee) jouluisin. Ja siis kummisetäni nähnyt joskus ennen ripillepääsyä en muista milloin...
Niin mietin vaan että miten muilla?
Kummitätini kirjoitti jouluna kortissaan että kertoisin kuulumisia mut jotenkin en tiiä mitä sitten kertoisin kun kuitenkin yhteydenpito on niin hataraa ollut,joka joulu pistän sen kortin vaikka välillä mietin kannattako edes sitä laittaa.
Kummini eivät ole sukua joten en tiiä vaikuttaako se jotenkin asiaan ja heidän ei alunperin pitäneet olla kummejani...

kaksi kummiani lopetti yhteydenpidon kun olin n.10 vuotias, mutta yhden kummitätini kanssa olen oikein lämpimissä väleissä ja olenkin vastavuoroisesti hänen lapsensa kummi. neljännen kummini kanssa ollaan yhteydessä lähinnä näiden "pakollisten" joulukorttien kautta.

Toinen kummitäti ja kummisetä asuvat toisella puolella Suomea,nähdään ehkä kerran vuodessa välillä ei sitäkään välit ovat sen mukaiset.Toinen kummitäti on ihan huippu,me nähdään tasaisin väliajoin,käyn hänen luonaan kylässä ja hän käy meillä,mun lapset tykkää ihan hirmuisesti hänestä ja ovat siellä välillä kauppareissun aikana hoidossa yms.Ja saan häneltä edelleen joulu ja synttärilahjan,muistan myös häntä vastavuoroisesti.

No mun toiset kummit asuu ulkomailla, joten näkeminen on vähän harvassa. Sähköpostilla kuitenkin pidetään yhteyttä, usemman kerran vuodessa. Tai sitten jos on jotain erityisiä uutisia (esim. vauvauutiset, ym.)

Mun toiset kummit asuu täällä samassa kaupungissa, niitä näen suunnilleen kuukausittain, välillä useamminkin, jopa viikottain. Ihania ihmisiä kaikki ja iloinen olen siitä että ovat pysyneet mukana elämässäni jo 25 vuotta :heart:

Kummitätini on kuollut, kummisedän kanssa vaihdetaan joulukortit ja saatetaan joskus kesällä vahingossa törmätä. Tosin en kyllä sen enempää odotakaan. Lapsena kummit on minusta tärkeämpiä kuin aikuisena.

Toiset kummini asuvat samassa kaupungissa joten käyn heillä aina välillä kylässä ja he meillä. Toiset taasen asuvat reilu 300km päässä heillä tulee käytyä n kerran vuodesssa ja he käyvät täällä kerran vuodessa.
Varsinkin noitten kauempana asuvien kummejen kanssa soittelen. Muistan kummejani aina jouluisin pienellä joululahjalla, jonka olen yleensä itse tehnyt.

Kummisetäni kuoli 8 vuotta sitten. Kummitätiini olen yhteydessä edelleen, vaikka erosin kirkosta jo 12 vuotta sitten. Eipä se meidän yhteytemme koskaan perustunut kovin paljon uskonnolliselle paatokselle. Olin heillä pienenä yökylässä aika paljon, tosin kummitätini on äitini isosisko ja tätini kolmesta lapsesta yksi oli samanikäinen ja samaa sukupuolta kuin minä.

Kummini muistan parhaiten ruokavalioni laajentamisesta sekä tarinoista. Kummeilla sai kantarellimakaronilaatikkoa, ituja ja muuta erikoista 1980-luvun puitteissa. Kummisetäni oli kierrellyt avustustöissä ympäri maailmaa ja kertoi mielettömiä tarinoita eri kulttuureista. Kummisetäni oli ensimmäinen mies, jonka näin ottavan suurimman vastuun kotitöistä ja leipovan enemmän kuin perheenäidin. Molemmat koulutukseltaan insinöörejä, mutta kummitäti siirtyi myöhemmin opettajaksi koulukotiin.

Ihanat kummit, olin läsnä kummisetäni kuolinvuoteella, palasin kotimaahan ihan sitä varten. Kesäisin kummitätini ja toinen äitini sisko pitävät suvun pienimmille taideleiriä suvun mökeillä. Edelleen elämässä mukana ja vahvasti!

Yhteistyössä