Millasia teidän 5kk ikäiset on? Miten ne nukkuu esim. yöt? Itkeekö teidän perään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan äiti

Vieras
Meidän pikku tenava on ihan adhd nykyään. Ihan koko ajan riehuu, huitoo, repii, mätkii... Yöllä (nukkuu meidän keskellä) potkii, repii, rääpii unissaanki ihan koko ajan! Nukuttamisesta on tullu vähän ongelma, ei rauhotu ollenkaan kehtoon tms..

Päivällä tenava on levoton myös. Huutaa heti jos lasken sen johonki, sylissä mielellään roikkuis ja siinäki pitää riehua koko ajan. Lattialla tai sitterissä saattaa tovin olla rauhassa, sitte alkaa repiminen, kiljuminen ja lopulta hirveä parku. Mä en sais koskaan hävitä näkyvistä ja se on tosiaan kamala loukkaus, jos mä lasken sen johonkin...

Huoh. Onko tää vaan sitä, että se on nyt kiinnostuneempi liikkumisesta ja tuo levottomuus siitä... Ja ku tää pikku tenava on alkanu vähä vierastaa, niin sikskö se sit koko ajan mun perään vinkuu...

Meillä on rauhallinen lapsi yleensä ( tänään ollut kitinää eilisten rokotusten takia ), viihtyy yksin lattialla "jumppamattonsa" alla, sitterissä lelujaan katsellen.Toki sylittelystä nauttii kovasti, ihan sama onko syli äidin, isän vai isosiskon.
Päiväunet menee vaihtelevasti, joskus vain 30 min unia ja joskus taas 1,5-2 tuntia.Yöunille meno onnistuu hyvin, ensin kylpy ja yöpuku päälle ja hetken kuluttua untenmaille.Yöunet on yleensä 12 tuntisia, herään kyllä syöttämään edelleen 2-3 krt.
Vierastaminen alkoi meillä jo kolmen kuukauden iässä, joskus saattaa alkaa kitisemään, jos häviän näkyvistä.Mutta hiljenee kyllä sitten, kun lähellä on joko isä tai sisko leikittämässä ja juttelemassa.Emme siis ole opettaneet, että äiti tulee takaisin heti, jos vähän kitisee, kerran olemassa on myös kaksi muutakin lohduttajaakin.

Neiti 5KK "nukkumaan" 19.30. Herää 00.30-01.00 väliss syömää. Site herää 04 aijaa taas tissillä roikkubha kutisee jos yritää otta pous. Sillee 5 asti ja "aamupalan" ottaa 07.15 aikoihi.
Päiväll vähän joskys on känkkä

Yhteistyössä