Millasia ovat paniikkihäiriöön liittyvät rytmihäiriöt?

  • Viestiketjun aloittaja vastatkaa pliis vaikka olen harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vastatkaa pliis vaikka olen harmaana
Kuvailkaa mahdollisimman tarkasti, jos tiedätte.

Voiko esim. jännityksen laukeamisen yhteydessä tulevat sydämen muljuamiset olla paniikkihäiriötä?? Jos siis ko. sairaus on jo olemassa.
 
Sydämen muljahdukset ovat yleensä vaarattomia hyvänlaatuisia lisälyöntejä. Mutta myös kilpirauhasongelmat voivat aiheuttaa muljahduksia, joten niiden poissulkemisen vuoksi kannattaa käydä lääkärillä, joka sitten määrää verikokeet, ekg:n ja mahdollisesti sydämen rtg-kuvauksen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sydämen muljahdukset ovat yleensä vaarattomia hyvänlaatuisia lisälyöntejä. Mutta myös kilpirauhasongelmat voivat aiheuttaa muljahduksia, joten niiden poissulkemisen vuoksi kannattaa käydä lääkärillä, joka sitten määrää verikokeet, ekg:n ja mahdollisesti sydämen rtg-kuvauksen.
Minulta on tutkittu sydän ristiinrastiin, mitään ei ole löydetty, kaikki kokeet aina olleet normaaleja jne.
Minulla on paniikkihäiriö ollut jo toistakymmentä vuotta ja nämä (voimakkaatkin) muljuamiset kiusaavat raskausaikoina, ei muulloin.
Syön Propralia, mut ei sekään täysin auta.
Paniikkihäiriötäkö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sydämen muljahdukset ovat yleensä vaarattomia hyvänlaatuisia lisälyöntejä. Mutta myös kilpirauhasongelmat voivat aiheuttaa muljahduksia, joten niiden poissulkemisen vuoksi kannattaa käydä lääkärillä, joka sitten määrää verikokeet, ekg:n ja mahdollisesti sydämen rtg-kuvauksen.
Minulta on tutkittu sydän ristiinrastiin, mitään ei ole löydetty, kaikki kokeet aina olleet normaaleja jne.
Minulla on paniikkihäiriö ollut jo toistakymmentä vuotta ja nämä (voimakkaatkin) muljuamiset kiusaavat raskausaikoina, ei muulloin.
Syön Propralia, mut ei sekään täysin auta.
Paniikkihäiriötäkö?
Ei välttämättä paniikkihäiriöön liittyvää, mutta saattaahan se sitäkin toki olla. Sen suhteen en ole asiantuntija, mutta kun itselläni nuo muljahdukset ovat sydämen normaalia toimintaa (kardiologin mukaan), niin sen perusteella sanoisin, etteivät välttämättä liity paniikkihäiriöön, vaan niitä voi siis olla ihan muutenkin.
 

Yhteistyössä