Tästä on jo aikaa.
Turun kirkkopuiston liikennevaloissa oli jalankulkijoille vihreät ja nelikaistaisen tien yksi kaistoista tyhjä, muissa autot pysähtyneenä. Olin itse vasta tulossa suojatielle ja meinasin kiirehtiä, kun oli jo vanhat vihreät, mutta pysähdyin ihmettelemään siltä tyhjältä kaistalta lähestyvää autoa, että miten se nyt noin lujaa tulee punaisiin. No, läpihän se kaahasi ja suoraan suojatiellä kävelevän nuoren naisen päälle. Se ääni, kun auto törmää ihmiseen... Tyttö lensi monta metriä ja auton etupuskurista hajosi tielle osia, mutta AUTO VAAN JATKOI MATKAANSA!
Hetken kaikki silminnäkijät vaan tyrmistyneinä katto sen auton perään, mutta sitte alkoi kyllä todella esimerkillinen toiminta ja kaikki auttovat parhaansa mukaan. Sattui vielä niin käsittämätön mäihä, että siinä parinkymmenen metrin päässä oli poliisiauto jonossa ja ite ryntäsin sinne tilannetta selostamaan. Ja vielä niinkin kohtalo hoiti homman kotiin, että heti seuraavassa valoristeyksessä oli kaikki kaistat täynnä ja punaset päällä, niin että se päälleajaja joutui niihin pysähtymään ja tod. näk. poliisit saivat sen kiinni. Paikalle tuli nopeasti myös useampikin ambulanssi ja tyttö vietiin pois (hengissä), mutta edelleen vähän kaivertaa, kuinka hänelle sitten loppujen lopuksi kävi. Ja se, miten tuon ajajan kävi ja ennen kaikkea MIKÄ saa ihmisen jatkamaan täysillä matkaansa toisen päälle ajettuaan?
Onhan noita ruumiita nähty teiden varsilla Venäjän aikoina, kun siellä tuo ensiavun saaminen aina "vähän" kestää, ja itsekin olen ollu kyydissä, kun ajettiin yhden keskellä tietä hoippuroivan, umpihumalaisen naisen päälle (hengissä selvisi, vaikka kolme varttia odoteltiin lanssia...), mutta jotenkin tuo Kirkkopuiston tapaus on jääny pahimpana mieleen, kun tuntui niin jäätävältä se kuskin pois ajaminen...