millasia on LIITOSKIVUT??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkistynyt

Vieras
Miltä liitoskivut tuntuu??
Oon rv 15 menossa, ja vatsaan alkanu koskeen, siis tonne vasemmalle ja oikeelle puolelle. sellasta outoa kipua, mietin, että oiskohan tämä liitoskipuja tai jotai sellasia..
Tuntuu myös vähän kuin nivusiin, varsinki oikealle puolelle. Ja sellasta pistävää kipua vatsaan oikealle tai vasemmalle, mutta outoa, kun se on toispuoleista..
mietin, että voiko olla vakavaakin, kertokaahan kokemuksista. tätä on ollu nyt pari päivää...
välillä kipu tulee ja menee, mutta nyt ollu koko päivä tämmöstä...
toivottavasti tämä on normaalia... :)

niin, en tiedä mitä nämä sitten muuta ovat.... jos ne kohdun kannattimet löystyy tai jotai.?
vaikeeta, kun ei tietoo oo yhtää..
mut iha kui oisin kuullu, et joillai alkaa jo aiemmin.. mut tiedä sitten..

just.. no kiva tietää, että tää siis vois olla sitäkin. sit tuntuu, niinku joku repis tuota vatsaa tuosta vasemmalta nivusiin asti. outo tunne, pelottaa, että onko siellä joku verenpurkaus menossa, kun niin hassulta tuntuu..
olen kyllä ollut koko päivän liikkeessä, ollut kaupungilla shoppailemassa vaatteita..

häpyluun liitoksesta johtuvia kipuja. Tai siis pikemminkin siitä, ettei se liitos normaalisti pääse liikkumaan, mutta raskauden loppuvaiheessa mahan paino liikuttaa liitosta, ja se sattuu aivan älyttömästi! Tukivyö on ainoa, mikä vähän helpottaa, ja liikkuminen on todella pakon sanelemana minimissä.

Niin siis ap:n kuvailemat oireet ei mun mielestä kuulosta liitoskivuilta, vaan joltain muulta.

lamaannuttaa mut kokonaan,ei pysty oikeestaan kun mennä lattialle istuu yms jos liikkeellä samaan aikaan ku alkaa, tuntee jo vähän ennen kun alkaa särkee sellasia aaltomaisia kipuja ja kunhan menee ohi, niin sellai raukee olo valtaa mahan ja selän, en vaan oo ehtiny keskittyy kipujen ohella siihen et tuntuuko myös selässä ja mahassa ja kovettuuko maha... viikkoja 40+2 ja tuntuu nivusissa. kamala paineen tunne toista päivää tuolla alhaalla, ja limatulppa bongattu viikko sitten.

Mulla ei tullut mitään liitoskipuja raskausaikana, vasta synnytyksen jälkeen. Synnärillä ihmettelin kätilölle lantiokipujani, ja hän kertoi niiden olevan liitoskipuja. En tiennyt, että ne voivat tulla vasta synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä