Millasia koiria teillä on? =) Laittakaa kuvia :)

Christina
Tuohon VEE:n kysymykseen: On lapsirakas yksilö, tai taitaa kaikki pystiffit olla sellaisia :) Pitkä pinna sillä on muksujen kanssa, sitä kärsii melkein lasten repiä mihin suuntaan vaan, ja jos sillä meinaa hermostuttaa niin tyynesti vaan poistuu paikalta. On erittäin vartioiva, pitää huolen ettei tule varmasti kutsumattomia vieraita ;)
Näitä voi kyllä pitää ulkona ihan kokoajankin, mutta meillä asustaa sisällä kumminkin. Pärjäävät kyllä tosi kovissa pakkasissakin ulkona paksun karvapeitteen ( ja alla olevan untuvan) ansiosta. Mutta karvanlöhdön aikaan välillä tuntuu että voi kun ei olis koko koiraa :D Karvaa nimittäin sitten tosiaankin lähtee paljon...Jotkut jopa keräävät pystiffeiltä sen untuvan ja tekevät sen langaksi ja kutovat lapasia ym :)

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
ku eevi on metsästyskoira mutta ette metsästä,niin hyvinkö saatte kuitenkin tarpeeksi virikkeitä eeville?
kun me ollaan mietitty esim yhtenä vaihtoehtona saksanmetsästysterrieriä ja luin sitten että vaatii paljon sitä metsästystä,ei sovellu kotikoiraksi ja "sillointällöin" metsästykseen :/
mutta toisaalta joka koirarotua mitä tarkemmin lähtee opiskelemaan,on kamalasti "sääntöjä" että tuntuu ettei koiraa enään saa ottaa jos ei sen kanssa voi harrastaa aktiivisesti 24/7 ja ole hirvittävästi jo kokemusta :ashamed: meillä on kyllä molemmilla kokemusta koirista,mutta ei ole ollu yhteistä koiraa eikä sen tyylistä rotua mistä haaveillaan...
No siis... Kun mä olen sitä mieltä että metsästyskoira (Eevi on kanakoira, eli käyttötarkoitukseltaan jalostettu löytämään, seisomaan ja ajamaan kanalintuja ylös) sopii kyllä perhekoiraksi vaikka sen kanssa ei varsinaisesti metsällä käytäisikään.
Kunhan tosiaan on muut virikkeet kunnossa.

Eevi ei ole varsinaisesti metsälinjainen setteri, kumpikaan sen vanhemmista ei ole käynyt lintumetsällä. Mutta kyllä sillä vietit toimii silti...
Käydään koirakentällä tottelevaisuuskoulutuksessa, ja lisäksi runsaasti metsässä missä on lääniä juoksennella vapaana.
Ja tuo runsaasti metsässä tarkoittaa 3-4 kertaa päivässä, vaihtelevia aikoja vielä, kun tuo on niin nuori koira... Mutta kyllä se liikuntaa tulee vaatimaan ihan mielettömästi kunhan vähän kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
No siis... Kun mä olen sitä mieltä että metsästyskoira (Eevi on kanakoira, eli käyttötarkoitukseltaan jalostettu löytämään, seisomaan ja ajamaan kanalintuja ylös) sopii kyllä perhekoiraksi vaikka sen kanssa ei varsinaisesti metsällä käytäisikään.
Kunhan tosiaan on muut virikkeet kunnossa.

Eevi ei ole varsinaisesti metsälinjainen setteri, kumpikaan sen vanhemmista ei ole käynyt lintumetsällä. Mutta kyllä sillä vietit toimii silti...
Käydään koirakentällä tottelevaisuuskoulutuksessa, ja lisäksi runsaasti metsässä missä on lääniä juoksennella vapaana.
Ja tuo runsaasti metsässä tarkoittaa 3-4 kertaa päivässä, vaihtelevia aikoja vielä, kun tuo on niin nuori koira... Mutta kyllä se liikuntaa tulee vaatimaan ihan mielettömästi kunhan vähän kasvaa.
no kun mäkin olen sitä mieltä...ja meillä kuitenki ukko käy metsästään joten metsästysviettistä koiraa lähinnä katellaan (vaikkakin minä siinä sivussa haaveilen kaikesta muustakin :p ) mutta aina jotenki noilla sivuilla "lytätään" ku ei oo sitä 20vuoden kokemusta eikä metsästetä vähintään kymmentä tuntia päivässä :headwall: :( ei jotenki uskalla kysellä lähemmin mistään koirasta ku on niin kovat vaatimukset siitä perheestä ja kouluttajista :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
http://www.aijaa.com/v.php?i=953639.jpg

Tuossa meiän Titta,on kyllä tosi pieni kuva mutta eiköhän siitä näe.
minkä rotunen? =) en oikeen erottanu :ashamed:
meillä ois aika vahvana suosikkina labradori... =)
Labradorin tai kultaisen noutajan minäkin haluaisin jos koiran joskus ottaisin.

Tuosta saksanmetsästysterrieristä pari sanoo, kun joku kyseli. Ovat erittäin riistaviettisiä ja useimmat ovatkin metsästyskäytössä. Tarvitsevat paljon toimintaa energian purkamiseen, pelkät lenkkeilyt ei riitä ja irtiollessa helposti karkaavat. Eivät ole erityisen sosiaalisia toisia koiria kohtaan. Hurjan rohkeita ja terrierimäisiä.

Yhteistyössä