Millaset vaatteet ristiäisiin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Siistit (tyyliin housut ja tunika, mitä on ehdotettukin), joilla on helppo imettääkin tarvittaessa. Jos siis imettää.
mitähän sais kivat mustat "suorat" housut ei mallia kainalo.. jostain nettikaupasta? meillä huononlaisesti kauppoja tässä kaupungissa.
 
KarO
No jos ei nyt ihan tavallisia pihatyö farkkuja laita, niin kyllä nekin käyvät.
Minulla oli melkein mustat farkut joissa oli prässit ja istuivat hyvin. Valkoinen pitkähihainen juhlapaita jossa oli rypytyksiä (miten tämänkin ja järkevästi sanoisi :D)
 
Kaikki ristiäiset, joissa olen ollut, on olleet sen verran juhlavat, ettei kenelläkään ole ollut farkkuja. Eli mekkoja, hameita, siistejä housuja.

Ja jos joku vastaa, että kyllä 300euron farkut on juhlavat, niin olen silti eri mieltä. Oli farkut, kuinka upeat tai kalliit tahansa, ne ei ole juhlavat.
 
näin täällä
Kerran katoin galleriasta ristiäiskuvia. Äitillä oli tavalliset arkivaatteet, just tyyliin Farkut ja paita. Isällä oli puku ja muilla juhlavierailla myös juhlallisemmat vaatteet. Kyllä näytti äiti orvolta niissä kuvissa..

Meidän tytön ristiäisissä mulla oli mekko päällä ja isällä puku.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Häh!!! Kuka hölmö laittaa farkut JUHLIIN??? Farkut eivät ole mikään juhla-asu!
Minä! Ja näköjään muutama muukin..
Ihan oli siistit, ristiäisiä varten ostetut farkut, jotain krumeluurejakin niissä oli..
Minähän en ollut ristiäisissä pääosassa.
 
Tiitu
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Häh!!! Kuka hölmö laittaa farkut JUHLIIN??? Farkut eivät ole mikään juhla-asu!
Minä! Ja näköjään muutama muukin..
Ihan oli siistit, ristiäisiä varten ostetut farkut, jotain krumeluurejakin niissä oli..
Minähän en ollut ristiäisissä pääosassa.
Juuri näin!
Ihan ristiäisiä varten myös ostetut, enkä kuvissa mitenkään orvon näköinen ole..:D
 
Tellu
Alkuperäinen kirjoittaja Selva:
Kaikki ristiäiset, joissa olen ollut, on olleet sen verran juhlavat, ettei kenelläkään ole ollut farkkuja. Eli mekkoja, hameita, siistejä housuja.

Ja jos joku vastaa, että kyllä 300euron farkut on juhlavat, niin olen silti eri mieltä. Oli farkut, kuinka upeat tai kalliit tahansa, ne ei ole juhlavat.
Totta! Farkut on farkut, oli sitä mitä merkkiä tai hintaa tahansa. Juhlavaatteet on erikseen.
 
Mulla oli esikoisen ristiäisissä Nanson pitkä mekko ja pellavapaitis.
Kakkosen ristiäisissä musta hame ja tunika.
Kolmosen ristiäisissä mustat housut ja musta/hopea tunika.
...muisti pelaa =)
 
Kutistunut
Eikä meidän lapsen ristiäiset niin kovin juhlavat olleet. Lähimmät ja rakkaimmat sukulaiset oli paikalla, ymmärsivät varmaan, että tuoreella äidillä oli muutakin tekemistä kuin kierrellä tuntitolkulla vaateputiikkeja.
 
x
No tietty juhlavaatteet, samanlaiset joilla menisit esim. rippijuhliin. Farkut eivät ole juhlavaate, vaikka olisi kuinka iso D&G-lappu persuksessa. Kyseessä on lapsen ensimmäinen juhla jonne kuuluu pukeutua arvokkaasti. Saatat hyvinkin joutua imettämään kesken juhlan, joten huomioi tämän onnistuminen pukeutumisessasi.
 
tuuli
Kysynpä tässä samalla,että voiko ristiäisiin laittaa värikkäitä vaatteita esim.punaisen mekon? Kun aina melkein on niissäkin mustaa ja valkoista päällä ihmisillä. Onko jokin virhe jos pukeutuu värikkäästi ristiäisiin? :)
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja tuuli:
Kysynpä tässä samalla,että voiko ristiäisiin laittaa värikkäitä vaatteita esim.punaisen mekon? Kun aina melkein on niissäkin mustaa ja valkoista päällä ihmisillä. Onko jokin virhe jos pukeutuu värikkäästi ristiäisiin? :)
Tottakai voi laittaa värikkäitä vaatteita, kunhan ovat juhlavia eikä liian "bile-look"
 

Yhteistyössä