Millaset talvikamppeet teillä on itsellenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pakkaseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pakkaseen

Vieras
Lapsi ulkoilee nyt kunnolla vasta ekaa talvea ja vähän hakusessa, millaset vaatteet tarvitsis itselle, että tarkenis ulkoilla (=seisoa paikoillaan) kovemmillakin pakkasilla. Jalat tuntuu jäätyvän helpoiten, millasethan kengät olis hyvät?

Mä suosin kerrospukeutumista. Osta siis pihakengiksi kunnon talvikengät tarpeeksi isoina, joihin menee villasukat tai kahdetkin! Sit mulla on ihan toppapukua (sekin on liian iso) ja sinne alle tungen sitten vaatetta tarpeen mukaan. Niin kylmä ei ole ollut, että minä olisin palellut. Rakastan talvea :)

Kunnon toppakengät, ehkä kuomat jos meinaat paljon ulkoilla. Lämpimät toppahousut, ei tarvi olla mitään teccejä kun tuskin sinä kovin lumessa/sohjossa pyörit :) Pitkä toppatakki on hyvä, ei palellu pylly! Näillä pärjää tosi pitkälle lasten kans ulkoillessa.

[QUOTE="äiskä";22156813]Kunnon toppakengät, ehkä kuomat jos meinaat paljon ulkoilla. Lämpimät toppahousut, ei tarvi olla mitään teccejä kun tuskin sinä kovin lumessa/sohjossa pyörit :) Pitkä toppatakki on hyvä, ei palellu pylly! Näillä pärjää tosi pitkälle lasten kans ulkoillessa.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin pyörin... Mikäs sen hauskempaa kuin riehualasten kanssa lumessa:) Ostin viime talvena Ice Peakin topppahousut ja takin, sekä Salomonin kengät. Ei palellut.

Mulla on Hummelin toppahousut ja takki, on vettähylkivä ja paksu ja lämmin, lisäksi alle tarvittaessa fleeceä. Jalkaan on vanhat gore-tex vaelluskengät ja pakkaselle jotkin lämpöisellä karvavuorella, huopapohjallisella ja villasukkavaralla olevat halpiskengät. Lisäksi useammanlaisia käsineitä (nuoskalumelle erit ja pakkasille sellaset tori lämpimät tumput).

Me asutaan pohjoisessa, eli oikeasti on kylmä.

Mulla on ulkovaatteina ihan toppavaatteet, joku laskettelupuku se taisi olla. Nyt ois uuden hankinta edessä. Ihoa vasten oon ostanut villaisen kerraston ja siihen välille sitten tarpeen mukaan housua ja paitaa.

Pakkaskenkinä ehdottomat on täällä ns. karvakengät, eli nutukkaat. Poron nahasta tehdyt kengät. Niissä vielä villapohjallinen niin ai että on ihanat ja kyllä tarkenee. Tehdastekoisista en ole vielä löytänyt sellaisia joissa jalat tarkenisi.

Siistimpään tarkoitukseen äitini vanha pitkä kelsiturkki ja Ugg jäljitelmät ja pihalle toppatakki, toppahousut ja kunnon talvikengät. Tintun ruttupipo pitää pään lämpimänä ja tietenkin villasukkaa ja kaulahuivia ja lapasta ja vaikka mitä :D
Pitää sitä nyt osata pukeutua jos on kylmä niin viitsii olla ulkonakin ja saattaa jopa nauttia talvesta :)

Ei mulla mitään toppahousuja ole, mutta muuten ihan lämpimät vaatteet kyllä. Polvimittainen Marc O'Polon untsikka, Uggsit sekä tumput ja samaa sävyä oleva ihanan paksu kaulaliina, jotka ostin Monkista. Ja myssy tietysti. Näillä tarkenee hyvin lapsen kanssa ulkoillessa.