Millasessa p.askassa ihmiset voi elää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olin siivoomassa mökin pihaa vuokralaisten jäljiltä. :x
Talven lumet on ollut välissä ja pakkanen kai tuhonnut bakteerit, mutta silti yökötti. Perheessä neljä lasta joista vanhimmat melkein täysi-ikäisiä.
Ja vuokralaiset siivos ennen lähtöään jätelavallisen roinaa pois!
Siis kaikki ojat täynnä muovipusseja, makkarapaketteja, jugurtti ja riisifruttipurkkeja ja tyroksin palasia.
Pihassa auton kumimattoja palasina, lasinsiruja, muovinen mehukannu löytyi palasina, muovia, niitä tyroksinpalasia lisää, sarjiksia, karkkipapereita, tupakantumppeja, sukset, kengät, pari takkia, jääkiekkomaila, (rikkinäisiä ja lahonneita/homeisia),auton ikkuna ihan siruina, puhallettava uima-allas, rautalankaa,mehukattipulloja, juotavanjugurtin pulloja, siteiden käärepapereita ja jopa siteitä, siis kuukautissuojia, yms. yms. kaikki pitkin pihaa. Ja kun kesällä muuttivat pois, kaiken peittää pitkäksi kasvanut ja kuolleena kaatunut kuloheinä ja sieltä alta revin roskaa pois. Iso kasa polttopuita räystään alla ja maata vasten ja puulato vieressä, tiiliskiviä; ehjiä ja palasia vaikka kuinka paljon, kattotiilen palasia pitkin pihaa...
Kolmena päivänä olen ollut siivoamassa ja 600litran jäteastia on kohta täynnä ja edelleen näyttää siltä, että mitään ei ole siivottu.
Ihmettelen, miten lapset pystyi siellä juoksemaan paljain jaloin koko kesän?
Ikinä meille ei enää vuokralaisia tule! Talokin on sisältä kuin pommin jäljiltä. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:38 Töllin Ruusa kirjoitti:
Kuulostaa aivan meidän talon edllisiltä omistajilta. :)
Nämä oli edellisessäkin paikassa vuokralla ja nyt asuvat kunnan rivarissa ja siellä kyllä asunnon tunnistaa. \|O
Oli tämä isännöitsijäkin sanonut, että hänen puolestaan saa olla, hän ei siihen #&%?$!* koske. Siellä on takapiha samanlainen, höystettynä koiran ulosteella! :x

Kyllä mä tosta niille jotain laskua laittaisin jälkikäteen. Olisin laittanut jo aikoja sitten, siis kai teillä oli joku lopputarkastus?

Ja kuinka kauan ne siellä eleli? Siis missä ihmeen ajassa tommosen voi saada ees aikaan?

Et kuule usko minkälaisia taloja mä oon käynyt siivoamassa. Kaikki ne mitä oot löytänyt pihalta... sijoita ne sisätiloihin ja muutama roskapussi päälle. Sinne sitten vielä muutama muksu ja vanhemmat+eläimet. :o

olivatko vuokralla omakotitalossa vai kesämökissä??
mutta joo ..kamalalta kuullostaa :x
mulla ainakin on periaatteena,että on oma tai vieraas saman kohtelun saa,eli pidän kuin kukkaa kämmenellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:43 hui kirjoitti:
Kyllä mä tosta niille jotain laskua laittaisin jälkikäteen. Olisin laittanut jo aikoja sitten, siis kai teillä oli joku lopputarkastus?

Ja kuinka kauan ne siellä eleli? Siis missä ihmeen ajassa tommosen voi saada ees aikaan?
Kolmisen vuotta asuivat. Lemmikkejäkin oli jos jonkinlaista, isoja ja pieniä. Ulkorakennuksen sisärakenteet on pilalle järsitty.
"jälkitarkastus" oli ja sen perusteella sen lavallisen siivosivatkin, mutta eivät kai muka löytäneet enempää, kun oli piha jo niin heinittynyt, niiltä oli sähkökin katkaistu meidän tietämättä ja olivat sitten enimmäkseen asuneet naisen äidin luona.
Monta kertaa soiteltiin perään, että vieläkin olis siivoamista, mutta lopulta oltiin vain tyytyväisiä, että päästiin eroon.
Laskua on turha laittaa, eivät maksa. Jätekuskillekin on kuulemma velkaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:45 määäää kirjoitti:
Et kuule usko minkälaisia taloja mä oon käynyt siivoamassa. Kaikki ne mitä oot löytänyt pihalta... sijoita ne sisätiloihin ja muutama roskapussi päälle. Sinne sitten vielä muutama muksu ja vanhemmat+eläimet. :o
Minäkin olen nähnyt mitä kaameampia lääviä ja ihan kerrostaloasuntoja myöten. Siinä olisi ollut Sillä Siisti-ohjelman siivoojatkin aivan pökerryksissä. :x :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:46 siis kirjoitti:
mulla ainakin on periaatteena,että on oma tai vieraas saman kohtelun saa,eli pidän kuin kukkaa kämmenellä.
Tavallaan jotain siitä väliltä; iso mökki, vanha omakotitalo, painotus sanalla vanha. No, mökiksi me sitä aina sanotaan. Tupakeittiö ja kaksi kamaria, eteinen(kuisti) ja ullakko. Sellainen "punainen tupa ja perunamaa..."
Koitetaan nyt sitten saada sitä vähän ihmismäisempään kuntoon ja ehkä lähisuvun yhteiseksi kesämökiksi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:52 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:46 siis kirjoitti:
Tavallaan jotain siitä väliltä; iso mökki, vanha omakotitalo, painotus sanalla vanha. No, mökiksi me sitä aina sanotaan. Tupakeittiö ja kaksi kamaria, eteinen(kuisti) ja ullakko. Sellainen "punainen tupa ja perunamaa..."
Koitetaan nyt sitten saada sitä vähän ihmismäisempään kuntoon ja ehkä lähisuvun yhteiseksi kesämökiksi?
oi . kuullostaa ihanalta. harmi kun on ollut tuollaisia vuokralaisia.mä tekisin mitä vaan jos saisin jonkun tuollaisen omakotitalon vuokralle meille,mutta täällä mitään omakotiatloja ole vuokrattavana,mutta hyvä teille ,että saitte pois .

USeimmat nykyään suosittelee kyllä pyytämään jo alkuun, "maksun" ikäänkuin pantti siivottomuudesta, minkä saa takaisin, jos kämppä vuokralaisen lähdettyä on ookoo kunnossa. Ja tietty summan on oltava semmoinen, että sen hukkaaminen jo vuokralaistakin harmittaisi...mikä taasen edistää kunnolla olemista.

On se kyllä nykyän kumma, kun joka asiassa tuntuu olevan vallalla monellakin ihmisellä ajattelutapa, jos en omista ihan sama mitä teen ja miten käyttäydyn... Ei ennen toisten omaisuutta töhritty, liatttu saati kännipäissään toisten autojakaan hajoteltu niin kuin nykyisin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:56 Tuonvuoksi kirjoitti:
USeimmat nykyään suosittelee kyllä pyytämään jo alkuun, "maksun" ikäänkuin pantti siivottomuudesta,

Ei me raskittu. :D :ashamed:
Nainen oli yksinhuoltaja ja saatiin sellainen käsitys, että oli ihan hiljattain eronnut. Olikin kaiketi jo pitempi aika siitä erosta.
Laitettiin vuokrakin samasta syystä tosi pieneksi, tosin paikka on aika alkeellinen, ettei siitä paljoa voisi ottaakaan, mutta pyydettiin vähääkin vähemmän...

Yhteistyössä