Millanen turvaistuin pojalle 6kk? Mahd. pitkäikänen.

Kx3
Oletko ollut kolarissa sen istuimen kanssa? Mihin perustat mielipiteesi istuimen huonoudesta? Ihan BTW, asioiden ilmaisutapasi on tosi hyökkäävä. Mikähän sunkin jouluruokiis on mennyt...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kx3:
Oletko ollut kolarissa sen istuimen kanssa? Mihin perustat mielipiteesi istuimen huonoudesta? Ihan BTW, asioiden ilmaisutapasi on tosi hyökkäävä. Mikähän sunkin jouluruokiis on mennyt...
Kuten jo sanoin, ei tuossa istuimessa ole nimeksikään sivutörmäyssuojia, joten miten sellainen istuin voisi olla hyvä? On se toki parempi kuin ei mitään, mutta ei sitä hyväksi voi sanoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kx3:
Meillä on siinä istuimessa mm. istuimeen kiinnitettävä lisätyyny, joka suojaa päätä sivuilta. Et mielestäni perustele kovin hyvin kantaasi edelleenkään.
Istuimeen kiinnitettävä lisätyyny...tuskin se nyt istuimen turvallisuutta lisää, kun rysähtää! Jos nyt siis tarkoitat sitä pehmeää tyynyä, jonka pitäisi lapsen päätä pitää paremmin paikallaan, ettei repsahda alas esim. nukahtaessaan.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja Kx3:
siirille ja miettivälle tiedoksi, että lapset on tosi eri kokoisia (oletteko huomanneet?). Meidän 6 kk on 10 kg ja 72 senttiä. Poika ei talvivaatteissa mahdu kapeaan istuimeen. Twoway elite on kyllä ihan eri asia kuin turvavyöistuin.
Eiköhän nuo kaikki myynnissä olevat istuimet ole ihan turvallisia joten siitä ei kannata alkaa suuremmin kinastelemaan. Itse olen kokenut multitecin parhaaksi ja meillä kokeiluissa two.way-elite osoittautui huonoimmaksi. Myyjä ei edes tarjonnut mitään ylimääräistä lisätyynyä ja olen kyllä sitämieltä että jos sellainen on tarpeellinen suositusikäryhmissä pitäisi se olla ihan vakiovarusteena. Jos se teillä on hyväksi koettu niin hyvä juttu mutta näköjään useimmat muut ovat kokeneet jonkin muun istuimen paremmaksi eikä sinun tarvi ottaa sitä henkilökohtaisesti.

Syy miksi kysyin lapsen koko oli se että aika harva puolivuotias painaa yli 10 kiloa ja kun kaukalossa saa olla 13 kiloon asti ja suositus kuulemma isompiin istuimiin on vasta 9kk (sanoi tuttu myyjä).

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Myyjä ei edes tarjonnut mitään ylimääräistä lisätyynyä ja olen kyllä sitämieltä että jos sellainen on tarpeellinen suositusikäryhmissä pitäisi se olla ihan vakiovarusteena.
Se ei lisää istuimen turvallisuutta vaan käyttömukavuutta, jolla ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Syy miksi kysyin lapsen koko oli se että aika harva puolivuotias painaa yli 10 kiloa ja kun kaukalossa saa olla 13 kiloon asti ja suositus kuulemma isompiin istuimiin on vasta 9kk (sanoi tuttu myyjä).
Nyt on talvi ja kyllä se vaan niin on, että talvella menee kaukalo helposti pieneksi toppavaatteiden kanssa, vaikka lapsi mahtuisi mennen tullen muuten kaukaloon. Mutta ei sillä kaukalolla mitään tee, jos lapsi ei ulkovaatteissa sinne mahdu.

Itse investoin 0-18kg istuimeen, kun poika oli sen 6kk... Uusi pitää toki ostaa aikaisemmin, mutta seuraavan voimme ostaa sitten 15-36kg ja se kestää sitten kauemmin.
 

Yhteistyössä