Ei minkäänlaista ollut vuosiin. Kun lapset olivat 7 ja 6 äitini tuli ekaa kertaa hoitamaan heitä yön yli. Sen jälkeen on hoitanut 2 kertaa muutaman yön yli. Kun ovat jo kivaa seuraa. Ovat siis niin fiksuja lapsia, että voi ottaa yökylään.
Kun lapset olivat vauva ja taapero, ihan sain itse hoitaa, ei ainuttakaan sukulaista saati ystävää. Muutimme miehen työn perässä just niin, ettei sybtynyt tukiverkkkoja. Ja tietysti pikku paikoille, ettei mll:ää tms. ollut. Mies teki ympäripyöreitä päiviä. Hoidinkin lapsia kotona niin yli 4 vuotta, kun töihin ei kyennyt.
Erosimme.
Ja siitä se luksus alkoi edelliseen verrattuna. Nyt saan huokaista joka toinen viikonloppu ja kaksi vkoa kesällä.
Suurin huoli oli, että jos noista lapsista tulisi ihmisiä pelkääviä sulkeutuneita kummallisuuksia, kun viettivät minun kanssani niin monta vuotta. Ei tullut. Ovat luokkiensa suosituimpia ja ystävällisimpiä lapsia. Ovat luottavaisia ja ihania lapsia. Menevät mielellään isälleen ja kotona menee loistavasti.
En saanutkaan pilattua lapsia vaikka niiiiin yksinäistä oli. Tsemppasin vuosia kaikilla voimillani. Ensimmäistä kertaa tänä kesänä olin romahduksen partaalla ja sen huomasivat lapsetkin, olin ihan naatti. Lapset nyt 10 ja 8. No, isällä olivat kaksi vkoa, sain huokaista, ja avot. Nyt on akut ladattu ja ihan mahtava olo.
Vielä mahtavampaa on, että nyt alkaa helpottaa. Osaavat kohta mennä harrastuksiin itse ja kävelevät kouluun. Nyt jää energiaa kaikkeen kivaan seurusteluun lasten kanssa, kun ei mene kaikki energia perushoitoon. Lomamatkoillekin voi lähteä yksin noin reippaitten ja ihanien lasten kanssa. Ei enää pilttien ja vaippojen pakkausta sekä uni- ja ruokarytmien kyttäämistä.
Kyllä oli rankkaa. Ei enää ikinä kiitos.