Millanen teillä on tyypillinen hoito+työpäivän aamu, entä ilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelo

Vieras
Kuinka paljon ennen lähtöä heräätte ja mitä kaikkea aamulla ehditte tehdä? Mitä lapset tekee (minkä ikäiset)?
Entä mitä hoitopäivän iltaan kuuluu? Onko lapsilla/teillä harrastuksia (kuinka usein)? Käyttekö lasten kanssa kauppa-asiat iltaisin? Ulkoiletteko vielä illalla?

Kauhee kyselyikä, meillä alkaa huomenna pojan (3v) hoito ja kiinnostaa, miten muilla :)

Herään ennen viittä ja lähden ulos ovesta klo 5.30,mies hoitaa lapset hoitoon.Haen heidät klo 15 hoidosta ja siinä se mun loppuilta meneekin.Kaupassa pyrin käymään ennen lasten hakua ja meillä on yksi harrastusilta viikossa.Lapsilla siis,aikuiset ei meillä tällä hetkellä harrasta mitään.Lapset 3 ja 5.

Jos mulla aamu menen 7 töihin ja mies ja poika jää nukkumaan, selviytyvät sitten 8.30 mennessä hoitoon. Haen lapsen 14-15.15 riippuen monelta pääsen. Ja jos minä menen iltaan vien pojan hoitoon 11 ja mies hakee 16.30. Mä ehdin enemmän aamusta ulkoillaan jne. Mies sitten luonnollisesti vähemmän (laitan illalla kamppeet valmiiksi yms. jotta joutuvat nopeammin).

Harrastuksia ei ole, hoitopäiviä 1-4 viikossa (3 melko usein) mä teen vuorotyötä ja mummi auttelee usein (on työelämässä mut tekee 4 päivästä viikkoa, samoin minä). Lapsella ikää 2v, ilta menee kotosalla ja ulkoillessa.

Kaupassa mies käy usein töiden jälkeen, jos mulla ollut aamuvuoro ja olen hakenut lapsen jo aiemmin hoidosta.

mä lähden klo.7.00,mies vie lapset hoitoon 7.45 ja minä haen n.klo.16.00,kaupassa käyn mieluiten kun mies aamuvuorossa pääsee yksin ostoksille.lapsilla ei harrastuksia 3v 4v ja 5v iltaisin ei pahemmin keritä ulkoilemaan kun kotona ollaan n.17.00 sit on syömiset,pesut ym.

aamuvuoro: herään 5:45, otan lääkkeet, käyn aamupas*alla, laitan vaatteet+piilarit ja lähen matkaan.
iltavuoro: herään klo 7:00 otan lääkkeet, käyn aamupas*alla, laitan vaatteet?piilarit, herätän pojan, tappelen sen kanssa 5 minuuttia, vien pojan hoitoon klo 8:00 ja jatkan siitä töihin.

niin siis miun iltavuoro on 8:30-16:30, et se ei siis ole oikea iltavuoro, mut miksikäs tuota muutenkaan sanois.

haen joko 15:30 jos tulen aamusta, käydään kaupassa ja mennään kotiin möllöttämään
illasta kun tulen ollaan siin 17:00 kotona, käydään kaupassa ja mennään kotiin möllöttämään. näin kesäisin poika on läpeensä ulkona kaiket ajat.

herään varttia vaille 7, laitan itseäni kuntoon ja syön aamupalan, varttia yli 7 alan huutelemaan miehelle ja lapselle että herätkääs, puoleen mennessä kömpivät sängystä pois, lähden puolen maissa ja mies pukee tavallisesti muksun ja sitten vie hoitoon. Minä haen lapsemme yleensä hoidosta hieman ennen klo 4. Sitten menemme kotiin ja lapsi saa sekokohtauksen koska tarhassa ei ole nukkunut ja laitabn lapsen väkisin suoraan sänkyyn, siellä riehuu hetken kunnes nukahtaa, 6 aikaan lapsi heräilee ja syö, sitten touhuamme jotain yhdessä, käymme viikko-ostoksiall, kylässä tai teemme vaikka pyörälenkin. lapsi menee nukkumaan 9 jälkeen ja nukahtaa joskus 10-11 maissa... ollaan vähän hermona kun ei nuku hoidossa...

Lapset heräilee itsekseen seitsemän pintaan, leikkivät hetken itsekseen, katsovat lastenohjelmia. Aamupala kahdeksan maissa ja hoitoon puoli yhdeksän maissa. Iltapäivällä haen kolmen neljän aikaan. Jäädään ulos leikkimään. Mies tulee vähän ennen viittä ja laittaa ruuan. Minä olen lasten kanssa sen ajan. Sitten syödään ja ilta vietetään yleensä rauhallisissa merkeissä kotona. Lapset menevät nukkumaan yhdeksän maissa. Aamut ja illat menevät mukavassa hengessä ilman kiireen tuntua.

Minä herään klo 5:40, laitan kahvin tippumaan, haen lehden, käyn suihkussa. Sitten aamukahvit leivän ja lehden kanssa. Klo 6:25 siirryn kylppäriin meikkaamaan ja laittamaan hiukset. 6:40(5) olen valmis, sitten herätän 2-vuotiaan, aamupesu, pukeminen ja lähtövalmiiksi. Lisäksi petaan ehkä parivuoteen ja toisen lapsen sängyn, tai sitten mies petaa. Mies herää klo 7:00 ja hoitaa itsensä ja 5-vuotiaan lähtökuntoon. Lähden noin klo 7:12 ulko-ovesta 2-vuotiaan kanssa.

Kotona olen 2-vuotiaan kanssa n. klo 16.20. Mies tulee samoihin aikoihin isomman kanssa. Tehdään tai lämmitetään ruokaa, lapset jää näin kesäaikaan monesti ulos leikkimään siksi aikaa. Syödään, lapset katsoo lastenohjelmia. Vanhemmalla on futista 2 kertaa viikossa, jos on futisilta niin lastenohjelmat jää väliin. Illan aikaan tehdään kotitöitä, ulkoillaan. Aikuiset harrastaa vasta klo 20 jälkeen, eli vasta kun lapset on menneet yöunille.

Kaupassa käydään vain kerran viikossa ja torstai-ilta on siivouspäivä. Kaikki osallistuu jollain tapaa.

Aamuvuoro:

Herään klo: 6 ja lähden töihin 7:mäksi, mies vie lapset tarhaan 8:deksaksi. Haen heidät sieltä puoli 2 aikaan. Illalla tehdään milloin mitäkin.

Iltavuoro: Nukutaan yleensä lapsien kanssa pitkään ja tehdään milloin mitäkin, joskus ovat tunnin hoidossa ( tarhassa ) ja ovat isän kanssa sitten illalla ja tekevät milloin mitäkin.

Yövuoro: Mä meen töihin 9 lapset jo yleensä nukkuu, tuun 7 ja mies vie lapset hoitoon ja haen heidät sieltä 12 aikaan, päivällä tehdään milloin mitäkin.

Mulla työmatka 4km eli ei mee kauaa jos minä kuskaan, miehellä 30km eli ei mee mitenkään hirveän kauan hänelläkään. Lapset 1,5v ja 3,5v

Yhteistyössä