millanen paikka asua Kiiminki ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaakko

Vieras
Mies saisi töitä sieltä. tällä hetkellä asutaan jyväskylässä ja koko muu suku on täällä. netistä tutkimalla paikka vaikuttaa kivalle ja oulu on lähellä. ainut mikä mietitytti oli että minä ja lapset jouduttaisi jäämään aluksi jyväskylään koska talo pitäisi myydä. ja kun katsoin junia miten mies pääsisi kotia kerran viikossa, niin tulee liian kalliiksi. hinta n.60? ja kesto n.6 tuntia.

mutta mielelläni kuulisin hyviä ja huonoja puolia paikkakunnasta, jossa ei olla koskaan käyty tai kuultu.

Kiiminki on ihan ookoo, itse olen asunut siinä lähellä ja lukion käynyt siellä. Pieni paikka, mutta kaikki palvelut löytyy. Ouluun tosiaan pääsee suoraa tietä.

Pikkupaikka, rauhallinen maalaiskylä. Ouluun ajomatka n. 20min ellei ruuhkaa. Suunnittelevat massiivista Ideaparkin tapaista sinne. Uskovaisia jonkunverran, kuten Ouluun lähikunnissa on, lestad. Palvelut niukat, erikoiskauppoja ei juurikaan ole. Läpikulkuliikenne Kuusamontiellä ajoittain reipasta.

noita sivuja jo eilen katselinkin. kuulostaa kyllä hyvältä, ja kiva olisi saada vaihtelua kun koko elämä tullu asuttua jyväskylässä. lähinnä mietityttää toi mihen kulkeminen kotia ennen kuin me päästäs perässä. junia taas katsoin että nopein on tampereen kautta 5h40min. mmhhh.... asuntoa kuin voi vaikka myydä puoli vuotta varsinkin nyt laman aikaan.

Minä voin kyllä Kiiminkiä lämpimästi suositella. Tai siis etenkin Jääliä, Kiimingin suurinta taajamaa. Tästä ei ole Ouluun kuin 15km, Kuusamontietä pääsee perille nopeasti :)

Jäälissä asuu myös lapsiperheitä todella paljon, jotenkin ystäviä löytyy sekä lapsille että vanhemmille. Jäälistä jo löytyy ruokakaupat, apteekki, kirjasto, neuvola, koulut, päiväkodit ja leikkipuistoja, luistelukenttä ynnä muuta. On MLL:n perhekerhoa, seurakunnan kerhoa ynnä muuta. Tekemistä piisaa.

Täällä Jäälissä myös asuu enimmäkseen muualta tulleilta, joten porukkaan sopeutuu helposti. Tällainen hidas hämäläinenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy:
Minä voin kyllä Kiiminkiä lämpimästi suositella. Tai siis etenkin Jääliä, Kiimingin suurinta taajamaa. Tästä ei ole Ouluun kuin 15km, Kuusamontietä pääsee perille nopeasti :)

Jäälissä asuu myös lapsiperheitä todella paljon, jotenkin ystäviä löytyy sekä lapsille että vanhemmille. Jäälistä jo löytyy ruokakaupat, apteekki, kirjasto, neuvola, koulut, päiväkodit ja leikkipuistoja, luistelukenttä ynnä muuta. On MLL:n perhekerhoa, seurakunnan kerhoa ynnä muuta. Tekemistä piisaa.

Täällä Jäälissä myös asuu enimmäkseen muualta tulleilta, joten porukkaan sopeutuu helposti. Tällainen hidas hämäläinenkin :)

kiva kuulla noin hyvää :)

Yhteistyössä