Millanen on tavallinen ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vrs

Aktiivinen jäsen
08.02.2012
1 912
3
36
Istuttiin tässä pienimuotosesti kaveriporukalla iltaa. En oo pitäny tätä lössiä minään ihmeellisenä, mutta ei kuulemma edusteta ihan valtavirtaakaan. Paikalla oli siis 150kg mies kiltissä, rockabilly pariskunta, harrikkamies bondage-vaatteisiin pukeutuneen vaimonsa kanssa, meidän kolmen hengen säätö ja "normaaleimmasta päästä" vammaisten kanssa työskentelevä kaverini virolaisen miehensä kanssa.

Ihan vasta taannoin yks tuttava vähän vihjas, et oltais pikkusen friikimmänpuoleinen porukka. Onko näin? Millasia sitte on tavalliset ihmiset?

No aika pintapuolisesti ajateltuna on harvinaista että miehellä on kiltti (edes Skotlannissa) arkivaatteena, tai että aika harva nainen pitää bondage-vaatteita julkisella paikalla. Mutta kaikki toi on vaan pintaa, eihän se kerro mitään siitä millainen ihminen oikeasti on. Ja muutenkin "tavallisen" määrittely on pikkusen hankalaa, kun jokainen tuppaa olemaan yksilö siellä päänsä sisällä.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Ja oikeesti, kuka nyt sitten on "normaali"? Musta on ihanaa kattoa esim. noita festariteinejä (täällä oli isot kekkerit vkloppuna) kun ne on kaikki niin ihanan yksilöllisiä juuri samalla tavalla ;) Siis edelleen, jos pidetään tässä oleellisena vaatetusta tai kulkuneuvoja.

No tota... Miten tän nyt sanois...? Et taida olla ihan normaali itekään? :D (Siis hyvällä sanon!)

Kaikkihan riippuu määritelmistä ja arvotuksista. :p

normal1.jpg

• Tykkää
Reactions: vrs ja Data
[QUOTE="Jenis";26792892]Ja oikeesti, kuka nyt sitten on "normaali"? Musta on ihanaa kattoa esim. noita festariteinejä (täällä oli isot kekkerit vkloppuna) kun ne on kaikki niin ihanan yksilöllisiä juuri samalla tavalla ;) Siis edelleen, jos pidetään tässä oleellisena vaatetusta tai kulkuneuvoja.[/QUOTE]

:D

Mun kaverit on tollasia ituja syöviä, luomuna synnyttäneitä, kantoliinailevia taaperoimettäjiä motoristimiehineen. :saint: Harrastuksiin kuuluu tankotanssi, budolajit, larppaus, maalaus ja kitaran soitto yms. Ykskään ei oo perushetero, yks on vanha huoraava merimies, yks itsemurhayrityksestä halvaantunu, yks lastenkodin kasvatti jne. MÄ oon aina ajatellu, et kaikilla meillä on ristimme ja kaikki on omanlaisiaan. Vasta silloin, ku tää mun tuttava, varsinainen tavallisuuden ilmentymä, sano meitä oudoiks, aloin edes miettimään asiaa.

Normaali ja normaali. Mitä sekin sitten on. Nykyään vaan tuntuu että osa on kuin "pakotettuja" olemaan ei_niin_normaaleja. Kun normaalius vaan on jotenkin out.

Silti joskus herää miettimään. Onko siinä mitään pahaa jos nyt vaan tykkää upota massa. Ei tahdo erottua. Ei koe mitään erikoisempaa pukeutumista omakseen, ei halua kantaa mitään suurempaa aatetta sydämmellään. Olla vaan se perheen isä/äiti, pienessä omakotitalossa. Omistaa kultainen noutaja ja farmari auto. Ja tuntea sydämmessä että tässä on onnellinen?

[QUOTE="lintu";26792970]Normaali ja normaali. Mitä sekin sitten on. Nykyään vaan tuntuu että osa on kuin "pakotettuja" olemaan ei_niin_normaaleja. Kun normaalius vaan on jotenkin out.

Silti joskus herää miettimään. Onko siinä mitään pahaa jos nyt vaan tykkää upota massa. Ei tahdo erottua. Ei koe mitään erikoisempaa pukeutumista omakseen, ei halua kantaa mitään suurempaa aatetta sydämmellään. Olla vaan se perheen isä/äiti, pienessä omakotitalossa. Omistaa kultainen noutaja ja farmari auto. Ja tuntea sydämmessä että tässä on onnellinen?[/QUOTE]

Aika harvassa nuo onnelliset ihmiset nykyään. Uskoisin itsekin vaikuttavani päällisin puolin normaaliuden perikuvalta. Epänormaalius on pintaa syvemmällä.

[QUOTE="lintu";26792970]Normaali ja normaali. Mitä sekin sitten on. Nykyään vaan tuntuu että osa on kuin "pakotettuja" olemaan ei_niin_normaaleja. Kun normaalius vaan on jotenkin out.

Silti joskus herää miettimään. Onko siinä mitään pahaa jos nyt vaan tykkää upota massa. Ei tahdo erottua. Ei koe mitään erikoisempaa pukeutumista omakseen, ei halua kantaa mitään suurempaa aatetta sydämmellään. Olla vaan se perheen isä/äiti, pienessä omakotitalossa. Omistaa kultainen noutaja ja farmari auto. Ja tuntea sydämmessä että tässä on onnellinen?[/QUOTE]

Minä olen onnellinen ja melko normaali.

Viimeksi muokattu:
Aika harvassa nuo onnelliset ihmiset nykyään. Uskoisin itsekin vaikuttavani päällisin puolin normaaliuden perikuvalta. Epänormaalius on pintaa syvemmällä.

Mistä se sitten johtuu että onnellisuus on harvassa? Olen ihan siis samaa mieltä asiasta. Mutta syitä vaan mietin.

ehkä osa on siinä että pitää olla jotain. Oli se sitten maallisen tavaran kautta. Tai sitten juurikin ääretön pyrkimys olla massasta poikkeava, erilainen. Olla aattellinen, olla seksuaalisesti muuta kuin "perus-lähetyssaarnaaja"... olla jotain, näkyä, poiketa virrasta.

Tiedän hyvin että monella "erialisuus" tulee oikeasti sydämmestä. Mutta ei kaikilla. Vaan sitä tekemällä tehdää. Ihan sama kuin yritetään näyttää naapurille että olemme rikkaampia kuin oikeasti olemmekaan.

Olen huomannut, että kun tutustuu ihmiseen paremmin, melkein jokaisesta löytyy jotain, joka ei ole "ihan tavallista". Vaikea kokemus menneisyydestä, tai asia jonka kanssa kamppailee edelleen, tai vähintään jänniä ja kiinnostavia kokemuksia. Tai ajatuksia/mielipiteitä. Aina ne asiat eivät vaan näy ulospäin, ja kaikki eivät halua tuoda niitä esiin heti tuttavuuden alussa. Mun kokemukseni mukaan jos joku vaikuttaa "ihan tavalliselta", se kertoo lähinnä siitä, ettei häntä tunne vielä tarpeeksi hyvin.

:D

Mun kaverit on tollasia ituja syöviä, luomuna synnyttäneitä, kantoliinailevia taaperoimettäjiä motoristimiehineen. :saint: Harrastuksiin kuuluu tankotanssi, budolajit, larppaus, maalaus ja kitaran soitto yms. Ykskään ei oo perushetero, yks on vanha huoraava merimies, yks itsemurhayrityksestä halvaantunu, yks lastenkodin kasvatti jne. MÄ oon aina ajatellu, et kaikilla meillä on ristimme ja kaikki on omanlaisiaan. Vasta silloin, ku tää mun tuttava, varsinainen tavallisuuden ilmentymä, sano meitä oudoiks, aloin edes miettimään asiaa.

No mä oon ituja syövä, kantoliinaileva, luomuna synnyttänyt kommari ja mies soittaa rokkia, mutta en mä usko että sitä kukaan päällepäin minusta näkee ;) Kaikki nää perus-itsarit ja alkoholistit löytyy lähipiiristä, motoristit, tatuoidut parrankasvattajat myös. Ja silti koko tääkin porukka on aivan sitä samaa settiä kuin kaikki muutkin: syödään, juodaan, naidaan (siis mennään naimisiin...), kasvatellaan lapsia ja käydään töissä. Vähän eri painotuksilla, mutta keskimäärin näin.

[QUOTE="jepsis";26794001]Olen huomannut, että kun tutustuu ihmiseen paremmin, melkein jokaisesta löytyy jotain, joka ei ole "ihan tavallista". Vaikea kokemus menneisyydestä, tai asia jonka kanssa kamppailee edelleen, tai vähintään jänniä ja kiinnostavia kokemuksia. Tai ajatuksia/mielipiteitä. Aina ne asiat eivät vaan näy ulospäin, ja kaikki eivät halua tuoda niitä esiin heti tuttavuuden alussa. Mun kokemukseni mukaan jos joku vaikuttaa "ihan tavalliselta", se kertoo lähinnä siitä, ettei häntä tunne vielä tarpeeksi hyvin.[/QUOTE]

Näin minäkin uskon.
:)

Yhteistyössä