Alkuperäinen kirjoittaja ex-hellari:
ihan tavallisia riviseurakuntalaisia on puhuteltu mm. seuraavista asioista: tupakointi ja alkoholin käyttö, ei-uskovaisen kanssa seurustelu, ennen häitä yhteiseen asuntoon muuttaminen, ei-uskovaiset kaverit, kaupungilla tai discossa (koulun teinidisco ) käyminen, vääränlaisen musiikin kuuntelu tai vääränlaisissa tilaisuuksissa käyminen, avioero pettävästä miehestä ilman vanhimmiston antamaa "siunausta"... näitähän riittää. todella moni entisistä srk-tutuista ja kavereista on tänä päivänä mt-ongelmaisia, enkä ihmettele.
No, tuossa on asioita, joihin ei pitäisi puuttua, mutta nyt vaikka alkoholinkäyttö, mikäli se on humalahakuista, ei oikein kuulu kuvioon minun mielestäni. Tupakointi ei myöskään, joskaan ei nämä kai helvettiin vie. Tällänen henkilö ei voi toimia tehtävässä, jossa esimerkiksi opettaa muita, mun mielestä se on aika selvä juttu. Seurakunnan kanta esiaviolliseen seksiinkin on aika selvä.
Siksi jeesus sanoi avioerosta, niinkuin sanoi. Sanoi näitä miehiä kovasydämisiksi.
Siksi Jeesus sanoi avioerosta, niinkuin sanoi. Sanoi näitä miehiä kovasydämisiksi.
Sit noi muut asiat menikin vähän semmoseks oudoksi, että kuka muka tietää, mitä musaa joku kuuntelee ja mitä se muille kuuluu tai jos joku menee koulun discoon... taisi olla sitä aikaa, kun mä olin pieni, kun tommosta puhuttelua harrastettiin.
Sitäkään en tajua, ettei saisi erota, varsinkin, jos toinen lyö.