Millanen luomi kannattaa poistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenni87

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
5 405
0
36
Näytin lääkärille 8-vuotta sitten yhtä luomeani, mutta hänen mielestäni haitta ( arpi ) olisi ollut suurempi kuin hyöty.
Luomi on kohollaan oleva, en tiedä, voi se olla vähän suurentunut mutta ei niin, että sitä selvästi huomaisi.
Joskus sitä kutisee, ehkä. En ota selvää onko se luomi joka kutisee vai siitä vierestä. :whistle:
Ok, kannattaa varmaan poistaa, oon vaan sellanen jänishousu, että en uskalla mennä lääkäriin kun pelkään, että se onkin melanooma... :'(

Ei se mikään melanooma ole, jos se on ollut siinä 8 vuotta. Jos se häiritsee, se kannattaa poistaa. Mulla oli rintojen välissä aika iso kohollaan oleva luomi, joka aina osui harjaan, kynsiin, vaatteisiin. Siitä jäi aika iso arpi, mut ei se yhtään mua häiritse. arvethan on seksyjä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Mulla on poskessa sellanen joka on kasvanut ja suurentunut, kohollaan oleva mutta en tiedä uskallanko mennä sitä poistattamaan jos arpi onkin sitten vielä rumempi :/

Mulla kans se on tossa näkyvällä paikalla... leuan alla. Ei se nyt hirveesti näy. Tekis mieli poistaa, mutta pelottaa... Tai en mä tietty turhan päiten sitä poistaa haluais. :whistle:

Mä en kyl osaa sanoo, mut mul on kasvoissa kaks luomee jotka on kohollaa, mut lääkärin mielest niis ei oo mitää "epäilyttävää" eikä suostunu poistaa..Eikä kuulemma muutenkaa poistais kasvoista..Pitäis kuulemma poistattaa plastiikkakirurgil, ku on ns. kosmeettinenhaitta jos haluis niist eroo päästä... Kysyin mitä tulis maksaa, nii arvioi näkemättä, et n.300-400ekee. :/

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ei se mikään melanooma ole, jos se on ollut siinä 8 vuotta. Jos se häiritsee, se kannattaa poistaa. Mulla oli rintojen välissä aika iso kohollaan oleva luomi, joka aina osui harjaan, kynsiin, vaatteisiin. Siitä jäi aika iso arpi, mut ei se yhtään mua häiritse. arvethan on seksyjä. :D

Meinaaksä, että ku se on tossa ollut jo pitkään niin ei olis melanooma?...siis tosiaan 7-8 vuotta sitten olin menossa poistattaan "kauneussyistä" mutta arpi olis kuulemma ollu isompi... ja rumempi. Nyt aloin miettii, kun sitä vähän kutisi että täytyis poistaa ja googleilin ja eksyin kaikille melanoomasivuille. :/ Ei se ainakaan silminnähden oli kasvanut siitä edellisestä lääkärikäynnistä, eli n. 8 vuoteen. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Meinaaksä, että ku se on tossa ollut jo pitkään niin ei olis melanooma?...siis tosiaan 7-8 vuotta sitten olin menossa poistattaan "kauneussyistä" mutta arpi olis kuulemma ollu isompi... ja rumempi. Nyt aloin miettii, kun sitä vähän kutisi että täytyis poistaa ja googleilin ja eksyin kaikille melanoomasivuille. :/ Ei se ainakaan silminnähden oli kasvanut siitä edellisestä lääkärikäynnistä, eli n. 8 vuoteen. :whistle:

No en oikein usko. Älä edes lue semmosia sivuja. Voit mennä poistattamaan sen, jos se häiritsee, niistä otetaan aina kuitenkin sitten testit. Jos se ois melanooma, niin se ois jotenkin muuttunut siitä, mitä se on ollut, kasvanut, vaihtanut väriä tai jotain. Suurin osa luomista on ihan tavallisia luomia vaan. ja kyllä ne saattaa kutista.

No en oikein usko. Älä edes lue semmosia sivuja. Voit mennä poistattamaan sen, jos se häiritsee, niistä otetaan aina kuitenkin sitten testit. Jos se ois melanooma, niin se ois jotenkin muuttunut siitä, mitä se on ollut, kasvanut, vaihtanut väriä tai jotain. Suurin osa luomista on ihan tavallisia luomia vaan. ja kyllä ne saattaa kutista.

Joo ei se ole kyllä muuttunut minusta mitenkään... ainakaan, että sitä erityisemmin huomais, omaan silmään ei ainakaan, vaikka päivittäin sen näänkin.

Menetin jo aivan yöuneni ja nään itseni toinen jalka haudassa... :'(

Mä oon tällänen, en uskalla mennä kilpirauhaskokeisiin, kun pelkään, että niistä arvoista paljastuu joku syöpä ( tuskin edes mahdollista ).

Täytyis varmaan joskus turvautua terapeutin apuun näissä peloissa... Huoh.
Kuopuksella epäiltiin kasvainta ja se jätti tälläset arvet. :'(

Parempi etten mene ollenkaan edes näyttää lääkärille, parempi että unohdan koko luomen ja annan olla... :ashamed:

Joo ei se ole kyllä muuttunut minusta mitenkään... ainakaan, että sitä erityisemmin huomais, omaan silmään ei ainakaan, vaikka päivittäin sen näänkin.

Menetin jo aivan yöuneni ja nään itseni toinen jalka haudassa... :'(

Mä oon tällänen, en uskalla mennä kilpirauhaskokeisiin, kun pelkään, että niistä arvoista paljastuu joku syöpä ( tuskin edes mahdollista ).

Täytyis varmaan joskus turvautua terapeutin apuun näissä peloissa... Huoh.
Kuopuksella epäiltiin kasvainta ja se jätti tälläset arvet. :'(

Parempi etten mene ollenkaan edes näyttää lääkärille, parempi että unohdan koko luomen ja annan olla... :ashamed:

Mun yhdellä ystävällä oli rintasyöpä. Ennuste oli tosi huono.Se on nuori nainen ja siltä poistettiin rinta, kohtu ja munasarjat. Sillä on nyt siis vaihdevuodetkin.

MUTTA. Se on niin kaunis aina, se on niin positiivinen, että multa on kaikonnut paljon syöpään liittyvistä peloista. Se voi vaikka uusia se syöpä, ei koskaan tiedä. On se vaan semmonen supernainen. Älä pelkää, kun ei kerran mitään ole. Menee ihan hyvä elämä pelkäämiseen.

Ja poistata se luomi, niin saat siltä rauhan.

Etsin täältä juttuja melanoomasta ja löysin tällaisen ketjun.

Mene hyvä ihminen poistattamaan luomi, ellet ole jo ollut. Melanooma on kavala, jos se ehtii olemaan liian kauan. Ellei ole liian kauan ollut se voidaan hoitaa pois. Mikä on kauan, lienee yksilöllistä.

Kutina on oire. Jos kutina on alkanut jokin aika sitten, kannattaa mennä poistamaan välittömästi. Luomi voi muuttua pahanlaatuiseksi myöhemminkin, eli vaikka olisi ollut 10 vuotta hyvänlaatuinen, se voi muuttua pahanlaatuiseksi. Valitse paljon mieluummin turha poisto kuin mahdollinen melanooman eteneminen!

Uusimmat

Yhteistyössä