J
"jep"
Vieras
Työllä on varmasti merkitystä jollekin, jos joku siitä maksaa sinulle. Eri asia on, koetko itse työsi mielekkäänä. Haluatko, että sillä on jotakin suurempaa yhteiskunnallista merkitystä, vai riittääkö sinulle se, että omat päiväsi sujuvat mielekkäästi.
Omaa työssäviihtymistään kannattaa edistää, ottaa puheeksi esimiehen kanssa, miten tehtäviä voidaan muokata, omaa asennettaan on helpointa muuttaa. Itse koen, että työlläni on merkitystä, niin minulle kuin suuremmassakin mittakaavassa. Olen koulutusalalla, mutten opettaja.
Niinpä. Toivoisin että työlläni olisi jotain suurempaa merkitystä. Ja toivoisin että omat päiväni sujuisivat mielekkäämmin kuin ne nyt sujuvat.
Työni on sellaista, ettei sitä voi muokata. Olen yrittänyt muuttaa asennettani, mutta en vain löydä paljoa positiivista ihmisten ja luonnonvarojen riistosta. Suurin ongelmani taitaa olla se, että työni on niin täysin arvojeni vastaista. Mutta taloudellisten syiden vuoksi on todella vaikeaa juuri nyt irtisanoutua. Elikä ei muuta kuin kärsittävä on. Varmaan siihen asti, että pimahdan, tai perheemme talous jotenkin kohenee..
Tämä on oikeastaan aika huvittavaa, nykyisessä taloudellisessa tilanteessa itken sitä, että minulla on vakituinen työpaikka. Pystyisitkö itse tekemään mielestäsi epämiellyttävää työtä päivästä ja vuodesta toiseen?