Millaista työtä teet, onko työlläsi mitään merkitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työllä on varmasti merkitystä jollekin, jos joku siitä maksaa sinulle. Eri asia on, koetko itse työsi mielekkäänä. Haluatko, että sillä on jotakin suurempaa yhteiskunnallista merkitystä, vai riittääkö sinulle se, että omat päiväsi sujuvat mielekkäästi.
Omaa työssäviihtymistään kannattaa edistää, ottaa puheeksi esimiehen kanssa, miten tehtäviä voidaan muokata, omaa asennettaan on helpointa muuttaa. Itse koen, että työlläni on merkitystä, niin minulle kuin suuremmassakin mittakaavassa. Olen koulutusalalla, mutten opettaja.

Niinpä. Toivoisin että työlläni olisi jotain suurempaa merkitystä. Ja toivoisin että omat päiväni sujuisivat mielekkäämmin kuin ne nyt sujuvat.

Työni on sellaista, ettei sitä voi muokata. Olen yrittänyt muuttaa asennettani, mutta en vain löydä paljoa positiivista ihmisten ja luonnonvarojen riistosta. Suurin ongelmani taitaa olla se, että työni on niin täysin arvojeni vastaista. Mutta taloudellisten syiden vuoksi on todella vaikeaa juuri nyt irtisanoutua. Elikä ei muuta kuin kärsittävä on. Varmaan siihen asti, että pimahdan, tai perheemme talous jotenkin kohenee..

Tämä on oikeastaan aika huvittavaa, nykyisessä taloudellisessa tilanteessa itken sitä, että minulla on vakituinen työpaikka. Pystyisitkö itse tekemään mielestäsi epämiellyttävää työtä päivästä ja vuodesta toiseen?

[QUOTE="jep";29756323]tässä vähän häiritsee "käytettävyys" jne, mutta sellaista se bisnes on, olen huomannut.. Voi että jos saisin jonkun hyvän harrastuksen ja voisin tehdä sitä työksenikin, saisin siis palkkaa harrastuksestani! Onnellinen sinä :)[/QUOTE]

No lähinnä meinaan juuri sitä, että sen enempää harrastaja kuin ratsastuskoulun pitäjäkään tuskin ostaa tuhansien eurojen eläintä pelkästään rapsutellakseen sitä ja syöttääkseen porkkanoita, vaan pitää sillä pystyä ratsastamaankin. ;)
Ja terve, hyvinvoiva hevonen liikkuu yleensä ihan mielellään. Ihan siis virallisesti mulla on hevoshierojan ja kengittäjän koulutus, enemmän nykyään kengitän. Mutta siis tiukka pyrkimys ennaltaehkäistä tarvetta elänilääkärille, ja auttaa tervehtymisessä silloin, kun sitä lääkäriäkin tarvitaan :D.

Niin ja on mulla sivubisneksenä toi oma talli kotipihassa, mutta se nyt on kyllä aikalailla pelkkää harrastelua.

Työskentelen sairaalassa laitoshuoltajana. Koen työni erittäin tärkeäksi, ja pidän siitä, toisin kuin moni muu tuntuu tekevän, kun on pääasiassa siivouksesta kyse. Itselleni kuitenkin sopiva ala, siivouksesta kun muutenkin tykkään. :-)

Tunnen tekeväni merkityksellistä työtä, ja koen työni hyvin mielekkäänä ja palkitsevana. Kaikista mahtavinta on, kun monen vuoden jälkeen koululainen tuo synttärikutsun tai joulukortin <3

Olen töissä avoimessa päiväkodissa ja kerhossa. Koen työni merkitykselliseksi. On ihanaa huomata, kuinka innoissaan lapset tulee meidän kerhoon ja nauttivat olostaan. On myös mukavaa, että avoimessa pk:ssa käy viikosta toiseen samoja tyyppejä, koska viihtyvät siellä. Ja uudet asiakkaat tulevat uudestaan. Mun työ on tosi kivaa ja asiakkaat ihania.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Olen farmaseutti, ja kyllä se on merkityksellistä työtä. Osa menee rutiinilla, mutta joka päivä on asiakkaita, joiden kohdalla tunnen oman panokseni olevan tärkeä. Joskus se on lääkitykseen liittyvän ongelman selvittämistä, joskus se voi olla pelkkää ystävällisyyttä ja asiakkaan kuuntelemista.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29755811:
Teen merkityksellistä työtä.
Jos taloudellista tuottavuutta vain ajateltaisiin, työni kuluttaa yhteiskuntamme varoja järjettömiä määriä, mutta inhimillinen kärsimys ja etiikka onneksi otetaan huomioon hyvinvointivaltoissa...
Olen siis sairaanhoitaja,(lasten) osastolla jossa tehdään yksiä kalleimpia hoitoja, ja selviytymisprosentti on suhteellisen matala kokonaisuuden huomioon ottaen.
Mutta kuolevan hoidollakin on merkityksensä, ja luojan kiitos saan siihen hyvät resurssit.
Ja vaikkahenkiinjääjästä e enää veronmaksajaa tulisikaan, on sillä kuitenkin huikea merkitys yksilöille

Ootko syöpäosastolla?

Työskentelen sairaalassa laitoshuoltajana. Koen työni erittäin tärkeäksi, ja pidän siitä, toisin kuin moni muu tuntuu tekevän, kun on pääasiassa siivouksesta kyse. Itselleni kuitenkin sopiva ala, siivouksesta kun muutenkin tykkään. :-)

Tätä olen miettinyt! Jos emme muuta Kreikkaan meloninkasvattajiksi, niin laitoshuoltajan työhön voisin hakeutua :)
Saisi siistiä jälkeä > tykkään, näkee työnsä tuloksen heti > tykkään, olisi jonkin verran ihmiskontakteja > tykkään, itsenäistä homma > tykkään, ei tarvitse olla ruudinkeksijä tehdäkseen tätä hommaa > tykkään.

Ehkä olen yksinkertainen, mutta mua ahdistaa työ jossa pitää miettiä liikaa. Sellainen tekeminen on ok, mutta jos kovin paljon pitää miettiä sitä tekemistä, niin nou nou :D Jotenkin tuntuu, että mulla on elämässä muutenkin niin paljon miettimistä, tai jotain..

Ymmärtääkö tällaista joku :)

[QUOTE="Ilona";29760391]Olen farmaseutti, ja kyllä se on merkityksellistä työtä. Osa menee rutiinilla, mutta joka päivä on asiakkaita, joiden kohdalla tunnen oman panokseni olevan tärkeä. Joskus se on lääkitykseen liittyvän ongelman selvittämistä, joskus se voi olla pelkkää ystävällisyyttä ja asiakkaan kuuntelemista.[/QUOTE]

sä olet niitä ihania apteekin työntekijöitä, jotka katsoo joskus tosi empaattisesti, kummasti sellanen helpottaa vähän sairaan oloa, kun tuntematon ymmärtää :)

[QUOTE="jep";29760432]sä olet niitä ihania apteekin työntekijöitä, jotka katsoo joskus tosi empaattisesti, kummasti sellanen helpottaa vähän sairaan oloa, kun tuntematon ymmärtää :)[/QUOTE]

onkohan muuten apteekeissa eri henkilöt jotka luovuttaa pienet siniset pillerit keski-ikääntyvien miesten känsäisiin kouriin...

onkohan muuten apteekeissa eri henkilöt jotka luovuttaa pienet siniset pillerit keski-ikääntyvien miesten känsäisiin kouriin...

m0127.gif

Mä kyllä pyrin olemaan ihan yhtä empaattinen tai vähintään asiallinen "sinisten pillereiden" hakijoitakin kohtaan. Ei varmaan ole ihan helppo tilanne asiakkaalle, varsinkaan uudelle. Mulle taas ihan arkipäivää. Joskus joku heittää jotain puolituhmia vitsejä, sallittakoon se heille. Ei mua 33-vuotiasta kahden lapsen äitiä haittaa, opiskelijana vielä punastutti.

Kiitos "jep" <3

[QUOTE="Ilona";29760391]Olen farmaseutti, ja kyllä se on merkityksellistä työtä. Osa menee rutiinilla, mutta joka päivä on asiakkaita, joiden kohdalla tunnen oman panokseni olevan tärkeä. Joskus se on lääkitykseen liittyvän ongelman selvittämistä, joskus se voi olla pelkkää ystävällisyyttä ja asiakkaan kuuntelemista.[/QUOTE]

Farmaseutit on ihania, kun ne puhuu sillen seesteisen hiljaa ja katsoo empaattisesti. Meillä on kylällä juuri sellainen apteekki. :heart::D

Voihan se olla, että odotan vain, että saan potkut. Silloin olisi jotenkin helpompi aloittaa uutta, kun on siihen pakotettu. Ei taida minulla vain rohkeus riittää oma-aloitteisesti oravanpyörästä ulos hyppäämiseen. En tiennytkään, että olen niin nyhverö :(

Siivoan vanhusten,vammaisten ja mt-asiakkaiden koteja,käyn kaupassa,haen lämmityspuita,rapsuttelen pihamaita...Saunotan palvelutalon asukkaita.
Koen työlläni olevani merkitystä näiden asiakkaiden elämään,ja mä nautin työstäni.

Yhteistyössä