Millaista työtä on ravintolassa/kylpylässä astianpesijän työ? Onko kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
en suosittele
Yksitoikkoista ja raskasta se on. Kierrät salia ympäri blokkaamassa ja sitten taas keittiöön tiskikoneen äärelle. Töitä tehdään vieläpä aina iltaisin ja öisin, joten sekin on persiistä. Palkka on huono ja olet keittiössä se kaikista alin koko hierarkiassa.
 
"mie vaan"
Hotellissa tiskarina olleena voin sanoa, että se on ihan mukavaa joskin puuduttavaa työtä. Tahti ei yleensä mikään ihan hirveä ole, työ on helppoa ja samalla voi vaikka kuunnella musiikkia. Palkkakin on työn laatuun ja vastuuseen nähden ihan ok.
 
Ravintola-alalta voisin kertoa niin paljon, mutta en suosittele työtä ellei muita vaihtoehtoja ole. Tiskarina pääosin olet sen astianpesukoneen luona ja tarjoilijat/kokit tuovat sinulle tiskiä. Mätät tiskit koreihin ja koneeseen ja puhtaat viet hyllyihin. Työ on hyvin yksitoikkoista ja turhauttavaa. Palkka on kehno koko ravintola-alalla.
 
Juuuu
Nuorempana tein muutaman vuoden keikkahommana tiskariduunia ravintoloissa ja kylpylöissäkin. Vaikka olen pienikokoinen ja työ on fyysisesti raskasta (ja ällöäkin), niin tykkäsin siitä työstä :) muuten inhoan tiskaamista, mutta työnä se oli ok. Olen myös tehnyt tarjoilijan ja blokkarin hommia, nykyisin olen kokkina.
 
sairaanhoitaja ja terkkari
Rahoitin lukio-opiskelujani tiskarina. Työ on raskasta, mutta toisaalta ei tarvitse miettiä sen kummempia - sen kun huolehdit, että astiat tulevat puhtaaksi ja ne riittävät asiakkaille. Rehellistä ruumiillista työtä, jonka jäljen näkee!
 

Yhteistyössä