T
tiinu
Vieras
Hei!
Raskauteni alkaa olla pian puolessa välissä ja vauvan tulo on mielessä koko ajan. Olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne synnytyksen jälkeisestä ajasta sairaalassa ja ensimmäisistä viikoista kotona. Oliko miehenne synnytyksessä mukana ja sairaalassa paljon ja kävikö sairaalassa paljon tuttuja, entä oliko kotiutuminenkin yhtä hulinaa sukulaisten ja tuttujen tunkiessa ihastelemaan pienokaista? Entä oliko miehenne isyyslomalla ja apuna vauvan hoidossa ensimmäisinä viikkoina? Meneekö kaikki aika aluksi vauvan hoitamiseen ja kuinka paljon vauva nukkui aluksi? Saitteko aikaiseksi touhuta esim. kotitöitä tai jumppailla vauvan nukkuessa vai lepäilittekö/nukuitteko itse aina vauvan nukkuessa? Kuinka pian vauvan kanssa pääsee ns. ihmisten ilmoille? Meneekö ensimmäinen/ensimmäiset kuukaudet kotona? Ja missä vaiheessa otitte vauvaa mukaan kauppaan ja kyläilemään tuttujen luokse?
Ymmärrän kyllä, että neuvolasta saa sitten myöhemmin kaikenlaisia ohjeita, mutta haluaisin kuitenkin jo vähän tietoa näin etukäteen... Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne!
Raskauteni alkaa olla pian puolessa välissä ja vauvan tulo on mielessä koko ajan. Olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne synnytyksen jälkeisestä ajasta sairaalassa ja ensimmäisistä viikoista kotona. Oliko miehenne synnytyksessä mukana ja sairaalassa paljon ja kävikö sairaalassa paljon tuttuja, entä oliko kotiutuminenkin yhtä hulinaa sukulaisten ja tuttujen tunkiessa ihastelemaan pienokaista? Entä oliko miehenne isyyslomalla ja apuna vauvan hoidossa ensimmäisinä viikkoina? Meneekö kaikki aika aluksi vauvan hoitamiseen ja kuinka paljon vauva nukkui aluksi? Saitteko aikaiseksi touhuta esim. kotitöitä tai jumppailla vauvan nukkuessa vai lepäilittekö/nukuitteko itse aina vauvan nukkuessa? Kuinka pian vauvan kanssa pääsee ns. ihmisten ilmoille? Meneekö ensimmäinen/ensimmäiset kuukaudet kotona? Ja missä vaiheessa otitte vauvaa mukaan kauppaan ja kyläilemään tuttujen luokse?
Ymmärrän kyllä, että neuvolasta saa sitten myöhemmin kaikenlaisia ohjeita, mutta haluaisin kuitenkin jo vähän tietoa näin etukäteen... Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne!