Millaista salaattia jouluksi, kujn rosollista ei tykätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiiteni harmaana

Vieras
Olisi kiva jotain "tuorettakin" joulupöytään laittaa, mutta ei varmaankaan perus salaatti-kurkku-tomaattia kuitenkaan. Rosolli kuuluu inhokkeihini, eikä muukaan perhe sitä söisi. Yksi jouluvieras on tomaatille allerginen ja yhden maha ei kestä paprikaa. eli vikkejä kaipaisin tuoretarjottaviin! Muuten aika perinteinen menu on tiedossa kinkkuineen ja laatikoineen.

Mä taidan laittaa jotain pähkinäistä salaattia,jos nakkelis vaik viinirypäleitä seuraks ym.

Fetasalaatti yleensä tehnyt kauppansa,kuten myös peruna- ja makaroonisalaatti.

Vegeitaliansalaatti, perunakaprissalaatti sekä vihersalaatti rucolasta, tammenlehväsalaatista, aurinkokuivatusta tomaatista, oliivista, tuorekurkusta, kirsikkatomaatista ja cashewpähkinöistä. Joku vinegrettekastike olisi tarkoitus tehdä sekaan.

[QUOTE="vieras";22687439]Aika monella on italiansalaatti ja/tai perunasalaatti, voisi kuvitella kinkku-makaronisalaatinkin tekevän kauppansa. Tai katkarapusalaattiannokset :p[/QUOTE]

Mun mielestä nuo salaatit ei ole "tuoreita" vaan majoneesimössöjä. Katkaravuista emme tykkää.

Mun suosikki, jota teen joulupöytään; hyvää vihersalaattia, rucolaa, kurkkua, säilykepäärynää, cashewpähkinää tai pinjansiemeniä (tai molempia) , hyvää fetaa.

Meillä tulee rosollin lisäksi vihersalaatti+päärynä+ viinirypäleet+pähkinä+joku juusto. Italiansalaatti kuuluu joillekin joulupöytään. Itse kaipaan jotain tuoreempaa, mutta jollei rosollia ole, italiansalaattikin on hyvä. Jossain joulupöydässä oli myös hedelmäinen rapusalaatti, joka mielestäni osui hyvin kalapöydän kalojen kanssa.

2 ruukkua erilaisia salaattilajeja, esimerkiksi lehti- tai
tammenlehti- ja rapeaa jääsalaattia
1 kurkku
1/2 makeaa melonia, esimerkiksi cantaloupea
öljyä
viinietikkaa
ripaus suolaa

Yksinkertainen ja hyvä!

Mie tein yksi joulu semmosta missä oli ihan vihersalaattia, päärynää, emmentaljuustoa, pekaanipähkinöitä, sitruunaa ja jotain öljyä muistaakseni. Ihan hyvää oli. Monet myös waldorfin salaattia tekevät joulupöytään.

Yhteistyössä