Millaista ruokaa et tekisi missään tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja :-)
  • Ensimmäinen viesti
:-)
Mikäli joku perheenjäsen tykkää ruoasta, jota et voi sietää tai siihen kuuluu ruoka-aineita, jotka eivät kuulu sinun "vakaumukseesi". Niin jääkö ne ruoat tekemättä?
Onko jotain ruoka-aineita, joita et missään nimessä käyttäisi?

Laulava Lomittaja
Muut meillä tykkää paistetuista muikuista,teen kyllä niitä...

Mutta munuaiset,sydän...ym sisuskalut (maksa pois lukien) jää tekemättä..Lapset oli ukin ja mummon luona saaneet maistella keitettyä kieltä(liekö ollu ammun) ja olivat tykänneet kovasti.

Nötköttiä, eli sitä tölkitettyä sian-/naudanlihaa (tai sellaista missä on molempia) ja sen lisukkeena vaikkapa muovimuusi.

Mies ei voi sietää juustokeittoja, minä taas rakastan niitä (kompromissiksi me ei tehdä kumpiakaan)

Verta, sisäelimiä, ja nykyisin myös sianlihaa...ei kiitos, niitä en kokkaa.

Kesäkeittoa en oo koskaan tehnyt, mutta lapset söi sitä koulussa & pk:ssa ja oli kuulemma tosi hyvää, eli kai sitä sitten täytyy joskus tehdä :).

Tillilihaa en oo tehnyt, enkä tee.

Ei jää tekemättä, mutta pienet lapset eivät vielä esitä erityisiä vaatimuksia/toiveita ruoista ja kaikki on maistunut mitä on tehty. Esikoinen tykkää syödä tomaattia ja itse olen jostain syystä aina kammoksunut raakaa tomaattia ja sisäisesti yökin, kun toinen mussuttaa sitä autuaana monin kappalein :x

Mies ei siedä sientä tai porkkanaa (tai kypsennettyjä kasviksia ylipäätään) ruuissa, joten ruuat teen sen mukaan. Kasvikset valmistan ruualle erikseen muulle perheelle.

Veriruokia ei syödä ollenkaan, ja maksaruuat ostan lämmitysvalmiina. Syödään niitä aika harvoin. ;)

Soijaa en käytä missään muodossa ruokiin esikoisen allergian takia.

Yhteistyössä