Kenenkään ei tarvi sitten pelästyä mun jutuista tai tulla taas aukoon päätä. Ap itse haluaa KAIKENLAISET kokemukset tähän, ja muutenkin vastaan totuudenmukaisesti aina oman kokemukseni mukaan. Sillä miksi kaunistella jotakin mikä ei sitten olisi totta.Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 16:32 Arjaana kirjoitti:Eli haluaisin tietää miltä tuntuu ja millaista kipu on ensinnäkin
A. Avautumisvaiheessa
B. Ponnistusvaiheessa ?
Kokemuksia varmasti paljon erilaisia, kaikista haluan kuulla :flower:
Luotan siihen ettei tule kauhukertomuksia ja uskon selviäväni niistäkin. Ja tiedän että kaikki synnytykset ovat erilaisia, myös omani. Haluan vain edes hiukan ennakoida tulevaa, jos mitenkään voi... Olen vain niin malttamatonAlkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:05 Kysymys kirjoitti:aapeelle...miksi ihmeessä kyselet tämmösiä kyssäreitä, kun pian on sulla synnytys edessä?
Varmasti alkaa pelottamaan kun tulee noita hirveitä kokemuksia...???
Muista kuitenkin, että jokaisella se on yksillöllistä!!
Onnea tulevaan
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:14 kipua kirjoitti:Aloittajalle: Se on sellaista kipua, ettet pysty sitä etukäteen kuvittelemaan etkä muista sitä jälkeenpäin. Itse menin ilman kivunlievitystä,mutten oikein silti osaa kuvailla millaista se oli.
Muakin kiinnostaa, millaista se kipu sitten oikeasti on. Mutta eipä sitä voine tietää kuin kokemalla, eikä silloinkaan tutustu kuin omaan kokemukseensa.Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:31 FANG-ANN-75 kirjoitti:Yleisesti sanotaan että synnytyskivut on menkat kertaa miljoona. Toisilla lievemmät ja ihan ok kivut jotka sattuu muttei lamauta, toisilla...näin kuin mulla.
menkkakipuihin vertaisin minäkin, jos siis pitää kuvailla millä tavalla ne tuntuvat, tietenkin kipu on huomattavasti kovempaa, mutta samanlaista kipua kuitenkin. kipuja kun on erilaisia, tuntuu ihan toiselta jos hammasta särkee tai pistää neulalla ja joskus kipu on puristavaa joskus vihlovaa tms. menkka kivut ja synnytyskivut samankaltaisia, eri voimakkuudella. ja mun mielestä ponnistusvaiheen kivut tuskalisimmat kun tuntui että joku repii klitoriksen kahtia ja se tunne ei siis tule pelkästään siitä että oikeasti repeisi mikään vaan se pää kun on niin iso mahtumaan ulos. mut viimeisessä synnytyksessä oli puudutus eikä ponnistusvaihe tuntunut juuri miltään.Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 16:09 Enna kirjoitti:\Muakin kiinnostaa, millaista se kipu sitten oikeasti on. Mutta eipä sitä voine tietää kuin kokemalla, eikä silloinkaan tutustu kuin omaan kokemukseensa.Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:31 FANG-ANN-75 kirjoitti:Yleisesti sanotaan että synnytyskivut on menkat kertaa miljoona. Toisilla lievemmät ja ihan ok kivut jotka sattuu muttei lamauta, toisilla...näin kuin mulla.
Mua ihmetyttää usein tuo menkkakipuihin suhteuttaminen. Jokaisen naisen menkkakivutkin on jo omaa luokkaansa... Mulla esimerkiksi jo menkkakivut todellakin lamauttaa ja vie mut ihan toiseen todellisuuteen. Tarviin niihinkin lääkityksen ja olen silti Kipeä ja pahoinvoiva. Luulen, että monella tuon asteinen kipu tulee vastaan vasta avautumisvaiheen edetessä. Vaikka ihan vakuuttunut olen, että siitä se kipu vielä pahemmaksikin pääsee. En yhtään epäile. Mietin vaan, että muuttaako se kivun kokemusta yhtään, jos jo ennen synnytystä ikään kuin tietää, että todella pahoja kipuja ON olemassa? Monille se niiden kipujen järkyttävyys tuntuu olleen kuitenkin yllätys...
Toinen asia on tuo repeäminen. Sen tuskallisuutta kuvailleilta ihmisiltä haluaisin kysyä, onko teillä ollut koskaan alapäässänne tuskia tai vaivaa? En yhtään halua vähätellä kipua! Ei, yritän vain suhteuttaa sitä omaan elämääni. Vaikka tietty se on turhaa, koska jokaisella on oma kokemuksensa...
Mutta itselläni esimerkiksi limakalvot ovat olleet sellaisessa kunnossa, että seksi tietyissä tilanteissa on saanut kivun kyyneleet nousemaan silmiin ja joskus oli hetkellisesti normaali käveleminen housut jalassa mahdotonta. Uskon, että synnytyksen aikaan saamat kudosvauriot tuntuvat miljoona kertaa enemmän, mutta ehkä niihin ei reagoi yhtä herkästi, jos on jo kipuja kokenut?
Tai sitten se ei auta yhtään. Menee paniikkiin. Katotaan. Tsemppiä ap:lle! Ja kaikille, tää on varmasti aihe, joka mietityttää meitä naisia ikuisesti...
Ja varsinkin ensisynnyttäjiä, kun ei osaa aavistaa, mitä tuleman pitää.