[QUOTE="vieras";28117399]Vaikutat juuri sellaiselta inisijältä joita työharjoittelupaikoissa vihataan. Mieti kun sinne kentälle tulee vuodessa vähän ja monta opiskelijaa ja joukossa on aina näitä voi kun en voi sitä ja tuo vuoro ei sovi enkä voi tehdä iltaa. Sitten arvioinnissa sama opiskelija inisee, että sain näin huonon arvioinnin kun en ole saanut ohjausta enkä ole saanut olla ohjaajan kanssa samassa vuorossa... no mistähän syystä et oo???? Johtuu varmaan siitä, että ohjaaja tekee vuorotyötä.
Paras varmaan sun miettiä, että onko koulu/ala/elämäntilanne sulle sopiva opiskeluun.[/QUOTE]
Nyt päästän kyllä räkäisen naurun!
Minkä ihmeen oikeuden/valtuutuksen sinä olet saanut siihen, että voit yhden viestin perusteella arvioida, onko joku ihminen sovelias jollekin alalle vai ei?
Kenenkään opiskelijan ei kuulu 'pelätä' sitä, että vihataankohan mua harjoittelupaikassa vai ei. Jos vihataan, niin kyllä se asennevamma on silloin siellä harjoittelupaikassa! Opiskelijatkin ovat kykeneväisiä ajatteluun ja joustoon, joten niitä toivotaan myös harjoittelupaikan puolelta.
Ap, jos aaveilet lähäriopinoista, niin hae ehdottomasti kouluun! Hyväksilukuja ei yleensä voida etukäteen tietää, mutta jos olet jo käynyt saman asteen opinnot, niin ainakin kielet saa yleensä hyväksiluettua. Samoin, jos opintoihin kuuluu jotain muuta yleistä, kuten johtamista yms.
Itse opiskelijana toteutan opintojani justiinsa niin kuin itse haluan. Jos minulle ei esim. lasten hoidon takia sovi iltavuorot, niin en tee niitä tai teen niin vähän kuin mahdollista. (Meillä minimi on yksi ilta/harjoittelu) Jos se vaikuttaa arvosanaan, niin siitä ei taatusti kärsi kukaan muu kuin minä. Oma on elämäni ja omat on opintoni.