Millaista on raskausmyrkytys päänsärky?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv25

Vieras
Mulla särkeny 2päivää päätä, eikä särkylääkkeillä helpota. Kipu tuntuu ikäänkuin silmien takana ja helpottaa hiukan kun silimiä "puristaa" kiinni. Eilen oli neuvolassa leuk.+ ja verenpaine 126/86, aiemmin ollu n.110/75. Terkka käski seurata olotilaa, vaan on niin tukalat oltavat muutenki, ettei oikein ossaa sannoo mikä on sitten "uus huono olo"..

Mulla kipu oli silmien takana ja yhtenäistä koko ajan, mikään ei helpottanut.Ei edes särkylääke, mitä yleensä annetaan syöpäkipuihin ja pitäisi olla erittäin tehokasta.Oli myös huimausta, en enää pysynyt kunnolla pystyssä, olin kalpea ja hikinen, verenpaine korkealla, munuaisten toiminta heikentyi eli monia oireita oli ja sit lääkärin päätöksellä kiireellä saliin synnytyksen käynnistykseen rv 35+3.

mulla särki päätä rv 28 sinne rv 37 asti kun myrkytyksen takia päätettiin leikata vauva ulos, mutta ennen 36 vk mulla ei ollu kun paineet koholla jotain 170/85 joka siis sitten aiheutti päänsärkyä. muut oireet tuli sitten tosiaan tuollon 36 vk ekä proteiinia pissaan, sit kiristyksen tunnetta ylä mahassa, vähön niinku joku olis koittanut laittaa vyön liika kireelle tohon rintojen alle ja sit tuli näköhäiriöitä, pilkkuja sun muuta näky vaaleita pintoja vasten. Otappa nyt vaan rauhallisesti jos vaikka lepo auttais!!

Alkuperäinen kirjoittaja w:
mulla särki päätä rv 28 sinne rv 37 asti kun myrkytyksen takia päätettiin leikata vauva ulos, mutta ennen 36 vk mulla ei ollu kun paineet koholla jotain 170/85 joka siis sitten aiheutti päänsärkyä. muut oireet tuli sitten tosiaan tuollon 36 vk ekä proteiinia pissaan, sit kiristyksen tunnetta ylä mahassa, vähön niinku joku olis koittanut laittaa vyön liika kireelle tohon rintojen alle ja sit tuli näköhäiriöitä, pilkkuja sun muuta näky vaaleita pintoja vasten. Otappa nyt vaan rauhallisesti jos vaikka lepo auttais!!

Juu, en mä nyt mitään paniikkia oo ottamassa. tänään on joka tapauksessa soittoaika lääkärille, joten kysyn vielä häneltä asiasta.
Sitä vaan aina mietiskelee kaikenlaista..:)

Minulle sanottiin aina sairaalassa kun lähdin osastolta kotilomalle (olin osastohoidossa pre-eklampsian vuoksi), että jos tulee voimakasta vannemaista päänsärkyä eli aivan kuin kypärä puristaisi tai saman tyyppistä ylävatsakipua niin heti takaisin osastolle. Lisäksi minulla oli näköhäiriöitä korkeasta verenpaineesta johtuen eli näkökentässä rihmastoa ja pisteitä.

Yhteistyössä