millaista närästys on raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuinen

Vieras
kertokaa mulle millaista närästys voi olla raskaana kun en ole aiemmin tällaisesta kärsinyt..

mulla ei nouse happoja suuhun eikä kurkkua korvenna, mutta rinnan alla polttelee ja vihloo. lisäksi selkä kipeä lavan kohdalta. voiko tää olla närästystä?

tulee erityisesti ruoan jälkeen, mutta voi myös tulla mihin aikaan päivästä myös nukkuessa..

raskausviikkoja 26

:x Kuulostaapa just närästykseltä. Mulla oli kuopuksen aikaan niin karmea närästys, ettei MIKÄÄN käsikaupan lääke auttanu siihen. Synnärillä olisin voinu vetää kaikkia lääkkeitä sekasin kaksin käsin, ja olo oli just semmonen,et kohta oksennan oikein happaman oksun. Se jäi sit kuitenkin tulematta, mutta tuo närästys loppu vasta sit, kun vauva oli syntyny :( Ja sitä ei tod. ole ikävä yhtään!!

Mulla se tuli aina silloin kun makas.. suuhun nousi mahasta tavaraa ja välillä tuntui että oksentaa. Mulla auttoi ainoastaan GAVISCON tabletit..ne tekee sellasen vaahdon mahalaukkuun, ettei hapot pääse nousemaan ylös.

Kyllähän tuo närästystä taitaa olla. Mulla oli vällillä myös ihan kauhea närästys, mihin ei apteekin käsikauppatavara auttanut lainkaan. Pahimpina hetkinä piti oikeasti työntää sormet kurkkuun ja yökätä pahin happo pihalle... Juu, tiedän, niin ei saisi tehdä, mutta kun olo oli niin kauhea... Jälkeenpäin ajatellen, olisi ehkä pitänyt kysäistä neuvolasta jotakin tehokkaampaa lääkettä, mutta minähän en apua pyytele - prkle... =)

Mulle yksi farmaseutti sanoi, että useimmiten Rennie vaan pahentaa asiaa, pistää omat hapot ihan sekaisin. Suositeli Gavisconia raskaana oleville. Se olikin ainoa, joka mulla raskaana ollessa auttoi.