Millaista musiikkia kuuntelette lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja musicmom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

musicmom

Vieras
Mikä musiikki /radiokanava teillä soi kotona taustalla? Tykkään kuunnella paljon musiikkia ja olenkin ostanut muutaman lastenlevyn, mutta en millään viitsisi kuunnella jatkuvasti lastenlauluja, mielummin toosa kiinni.

Erityisesti autossa huomaan millaisia juttuja radiosta tulee. Puhutaan seksistä ja jopa kiroillaan. Automatkoilla 3 vuotias toistelee englanninkielisten laulujen sanojen loppuja. Olenkin alkanut miettimään että voiko lasten kanssa kuunnella ihan mitä tahansa (jos ääriesimerkkinä on vaikka se Flo ridan Whistle)?

No minusta ei aivan mitä tahansa.. kuulin kerran junassa sellasten 7-10v veljesten kuuntelevan Petri Nygårdia kännykällään. :D Heidän mummo istui aivan punaisena , kun jouduimme pysähtymään ja alkoi kuulumaan "Hei hei, ei me haluta työtä vaan juoda koko päivä ja nussia läpi yö" :D

Pääasiassa indierockia ja goottiheviä/-rockia.
Tirpalla on jokunen lasten levy mut enemmän haluu kuunnella samaa musaa mitä vanhemmatkin. Ainoo poikkeus synty harrastuksen kautta kun tanssivat Robinin Puuttuva pala -biisin tahtiin |O

Aika pitkälti sitä mitä minäkin. Tosin jonkin verran kuuntelee radiota millon missäkin ja sitten kuunnellaan niitä biisejä youtubista... Välillä saan kyllä hirveitä sydämen tykytyksiä niistä biiseistä mitä tyttö haluaa kuunnella, mä kun en kauheesti välitä mistään listahiteistä. :D

Ihan sitä mitä muutenkin kuuntelen. Joskus Chopinia, joskus Tohtori Orffia, joskus Radioheadia. Kaikenlaista.

Radiossa yleensä päällä Ylen1, ja silloin pitää joskus olla korvat höröllä, kun voi tulla jotakin liian vakavia asioita, joista en vielä halua lasteni kuulevan.

Mulla on mp3:lla sekaisin omaa musiikkia (poppia, rokkia yms.) ja lastenlauluja, ja soitin arpoo niitä sieltä mieleisessä järjestyksessä :)

Radiosta olen kuunnellut Aaltoa, mutta tänä aamuna meni kuppi nurin kun joku juontaja kajautteli vittua siihen malliin. Vinkiksi sain mm. Radio Dein, se seuraavaksi kokeiluun.

Meillä ei ole yhtään lastenlevyä, en tiedä onko se huono juttu...

Yleensä meillä soi Jethro tull, Dream theater, Kingston wall, Trio Töykeät....

Radiosta yleensä kuunnellaan Radio Rockia tai Groove fm

Lastenlauluista tykkään esim Kiekumaralla-levystä ja "lumi lauluja-levystä (tai jotain sinne päin...)
Poika tykkää myös tosi paljon "jostain kalastus-laulusta ja se pitää aina välillä soittaa yhdeltä levyltä...
Jos mä saan valita levyn niin sitten kuunneellaan yleensä Metallicaa, MCR:ia yms...
Radio on koko ajan Rockilla joten välillä sitäkin. :)

Mun tyttö lauloi jo pienenä Viina, terva ja hauta -biisiä :). Mä annan tuon 7-vuotiaan kuunnella muuten ihan mitä vaan, mutta suomenkielisessä musiikissa mulla on rajoja. Se on ihan sama mitä englanninkielistä laulua tuo täysin kielitaidoton lapsi kuuntelee niin kauan kun ei ymmärrä niitä sanoja. Mutta suomenkieliset on eri juttu ja esim. Nygårdia meillä ei kuunnella ollenkaan.

On noilla lastenlaulu levyjä. Kuuntelevat niitä (ipanapaa, merirosvolauluja tms) ja esim hevisaurusta. Mä kuuntelen kotona sitä musiikkia mistä tykkään, mutta rajotan suomenkielisiä artisteja jonkun verran, esim Kotiteollisuutta en oikeastaan kuuntele paitsi jos oon kotona ilman muksuja.
Radiosta on päällä yleensä radio city.

Radiokanavista meillä on päällä joko Radio Aalto tai sitten sellainen erikoisuus kuin Hot Hits Atlanta :D

Mutta viime päivinä meillä on kuunneltu Chisua. Kohtalon oma on kolmevuotiaan lemppari :ashamed:

Yhteistyössä